سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47145
  • بازدید: 86
  • 1403/06/06 - 09:37:55

فوق متخصص قلب و عروق خبرداد:

جراحی موفق بستن سوراخ قلب در اردبیل

فوق متخصص قلب و عروق گفت: بیماری که دچار سوراخ بین دهلیزی بود به مدد وجود متخصصان برای اولین‌بار در استان اردبیل عمل جراحی این بیماربا کمترین عارضه انجام شد.

رضا عبادی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» بیان داشت: بیماری به یکباره دچار تنگی نفس و تپش قلب می‌شود و در جریان مراجعه به مرکز درمانی و انجام اکو،متوجه شدیم که این بیمار دچار سوراخ بین دهلیزی است به مدد وجود متخصصان مربوطه برای اولین‌بار در استان عمل جراحی این بیمار نه به‌صورت باز بلکه از طریق آنژیوگرافی و با کمترین عارضه انجام گرفت. 

وی افزود: بیمار مردی ۳۵ ساله‌ بود که با نقص بین دهلیزی و یک سوراخ سه‌سانتی داشت، قبلاً این بیماران به روش جراحی باز عمل می‌شدند هم طول مدت عمل آنها  طولانی‌تر بود هم بستری بیمارستان حداقل پنج روز اول هفته بود؛ ولی این روشی که ما انجام دادیم از طریق آنژیوگرافی و از طریق ورید پا انجام گرفت و در واقع فقط یک روز بستری داشتند و از فردا می‌تواند مرخص شده و کلیه کارهای شخصی را انجام دهند.

فوق متخصص قلب و عروق گفت: معمولاً بیماری دوره کودکی و نوجوانی به دنبال فعالیت در مدرسه که فرد نمی‌تواند ورزش را تحمل کند و یا با همکلاسی ها نمی‌تواند بازی کند تشخیص داده می‌شود؛ ولی در دوره جوانی خیلی انتظار تشخیصش را نداریم؛ چون افراد بدون علامت‌اند بیماری در بدن فرد بیمار ماندگار می‌شود و در سن ۴۰ و ۵۰ سالگی خود را با علائمی مثل تنگی نفس شدید در حین فعالیت نشان می‌دهد. 

وی تصریح کرد:  پس افرادی که در دوره جوانی تنگی نفس حین فعالیت دارند و یا عدم تحمل فعالیت روزانه را دارند؛ مثلاً یک‌طبقه و یا دوطبقه پله را با نفس‌نفس‌زدن بالا می‌روند حتما اینها باید از نظر بیماری مادرزادی قلبی بررسی شوند.

نقص بین دهلیزی جز بیماری‌های مادرزادی قلب است که معمولاً علامت خاصی هم ندارد ممکن است در سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی با عوارضی مثل سکته قلبی مغزی خود را نشان دهد پزشکان به انجام چکاپ‌های دوره‌ای قلب تأکید می‌کنند.

 در بسیاری از مواقع مشکلات جدی برای سلامت فرد ایجاد می‌کند. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که روی دیواره بین دو دهلیز حفره‌ای غیرطبیعی ایجاد شود و عملکرد طبیعی قلب را مختل کند. قلب ما از چهار حفره تشکیل‌شده است.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • جراحی موفق بستن سوراخ قلب در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک به‌اضافه هفت