سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47146
  • بازدید: 105
  • 1403/06/06 - 09:44:36

متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی عنوان کرد:

کاهش میل به صبحانه در اردبیلی‌ها

متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: میل به وعده صبحانه در کشورمان و به‌تبع آن در استان اردبیل نیز کاهش پیدا کرده و بیشتر مردم نبود وقت را علت نخوردن صبحانه عنوان می‌کنند.

فاطمه قنادی اصل متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: هر موقع در باره وعده‌های غذایی صحبت شده همه متخصصان در مورد اهمیت وعده صبحانه اتفاق‌نظر داشته و فواید آن را خاطرنشان کردند.

وی افزود: متأسفانه در جامعه ما و در کل دنیا نیز مصرف صبحانه کاهش پیدا کرده و تعداد افرادی که گزارش می‌کنند صبحانه مصرف نمی‌کند افزایش پیدا می‌کند و طبق گزارش‌های مراکز تحقیقاتی ۵۵ درصد مردم کشور آمریکا صبحانه مصرف نمی‌کنند و در کشور چین نیز 19درصد صبحانه مصرف نمی‌کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی ادامه داد: در کشور ما هم به طور میانگین ۳۰ درصد مردم صبحانه مصرف نمی‌کنند و این امر دلایل مختلفی دارد و بیشتر افراد نبود وقت را دلیل اصلی عدم مصرف وعده صبحانه عنوان می‌کنند که این امر اثرات سوء مختلفی را در میان‌مدت و درازمدت به همراه دارد وبا برنامه‌ریزی مناسب و اختصاص روزانه ۲۰ دقیقه به وعده صبحانه می‌توان این مشکل را حل کرد.

 وی در ادامه برسی علت‌های عدم مصرف صبحانه گفت: مورد دومی که مردم برای علت نخوردن صبحانه عنوان می‌کنند نداشتن اشتها و عدم احساس گرسنگی است و دلیل این نیز نبود وعده‌های غذایی مرتب است و داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند این مشکل را نیز حل کند.

قنادی اصل با اشاره به اهمیت محیط خانواده و تأثیر آن بر روی کودکان اظهار داشت: کودکان از بزرگ‌ترها و والدین خود الگو می‌گیرند و اگر محیط خانواده صبح‌ها مناسب صبحانه باشد روی کودکان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهتر است در عرض یک ساعت بعد از بیدارشدن از خواب، صبحانه بخورید تا انرژی موردنیاز بدن، بعد از یک شب چیزی نخوردن، تأمین شود افزود: به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از اثرات مثبت صبحانه؛ از گزینه‌های پرچرب مانند شیرینی‌ها و شیرینی‌هایی که به‌سرعت شما را گرسنه می‌کنند خودداری کنید و از غذاهایی مانند نان سبوس‌دار، پنیر، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، خیار، زیتون یا گردو استفاده کنید.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • کاهش میل به صبحانه در اردبیلی‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای شش