سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47173
  • بازدید: 48
  • 1403/06/08 - 09:28:51

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

اعتبارات دولتی جوابگوی پروژه‌های اردبیل نیست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیشترین اعتبارات استانی سازمان به استان اردبیل اختصاص‌یافته است بااین‌همه حال در مقایسه با پروژه‌های استان اردبیل عدد قابل‌توجهی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حسن محمدی ادیب شامگاه چهارشنبه در نشست خبری روایت تحول در استانداری اردبیل اظهار کرد: حوزه اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی بسیار ضعیف است و کل اعتباراتی که سال گذشته در سازمان برنامه بودجه کشور مصوب شد یک هزار پانصد میلیارد تومان است که برای پروژه‌های مرمتی و میراث‌فرهنگی و همچنین پروژه‌های زیر ساختی تخصیص‌یافته است.

 وی با اشاره به اینکه این اعتبارات وقتی برای استان‌ها تخصیص میابد عدد زیادی نیست تا بتوانیم پروژه‌های حوزه میراث‌فرهنگی را به سرانجام برسانیم افزود: هم به لحاظ درصدی و رقمی بیشترین اعتبارات زیرساخت استان‌های کشور از محل اعتبارات دولتی به استان اردبیل تخصیص‌داده‌شده است؛ ولی بااین‌حال جوابگوی نیازهای استان نیست.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۹۱ پروژه سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان در حال اجرا است که بالای ده همت ارزش ریالی این پروژه‌ها است و حدود صد میلیارد تومان اعتبارات زیر ساخت استان اردبیل است که برای هر پروژه یک میلیارد تقریباً اعتبار تخصیص‌داده‌شده است که عدد قابل‌توجهی نیست.

محمدی ادیب ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که می‌کنیم سعی می‌کنیم در حد ممکن پروژه‌های در حال اجرا را پیش ببریم و در این راستا از ۱۲ پروژه مرمتی حوزه میراث‌فرهنگی در هفته دولت بهره‌برداری شد و ثبت جهانی کاروان‌سرای شاه‌عباسی منطقه صائین نیر به‌عنوان دومین اثر ثبت جهانی استان و اخذ مجوز سومین پایگاه ملی استان برای بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل از جمله اقداماتی است که می‌تواند آثار فرهنگی و تاریخی استان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

 وی به تعداد پل‌های معلق در سطح استان اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به قوانینی که در تسریع سرمایه‌گذاری مصوب شده است دولت نمی‌تواند سقفی برای پروژه‌ای در نظر بگیرد و سرمایه‌گذار باسلیقه خود پروژه‌ها را انتخاب می‌کند و استان اردبیل بعد از برند چشمه‌های بهشتی با برند دیگری بنام استان پل‌های معلق شناخته می‌شود.

 ادیب بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد و در این راستا در هفته دولت ۱۴ پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید .


 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • اعتبارات دولتی جوابگوی پروژه‌های اردبیل نیست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده منهای دو