سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47233
  • بازدید: 102
  • 1403/06/13 - 08:46:55

مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

امام رضا (ع) عامل پایداری هویت دینی شدند

مدیرکل اوقاف استان اردبیل گفت: وجود مبارک امام رضا (ع) در کشورمان موجب ریشه‌دار شدن اسلام، تقویت و پایداری هویت دینی شده است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» اظهار داشت: هویت ایرانی تلفیقی از هویت ملی و شکل یافته از هویت اسلامی  است که مفهوم هویت ملی در درجه نخست با ایده متحد بودن ملت و احساس تعلق به یک جامعه تاریخی پیوند می‌خورد و هویت اسلامی نیز از ارزش‌های ناب اسلام محمدی سرچشمه می‌گیرد.

 وی افزود: ماهیت و اساس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دین اسلام است و این امر در تمام منابع اصلی و مشروعیت‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی مشهود است و در قانون اساسی نیز به آن تأکید شده است.

مدیرکل اوقاف استان اردبیل با اشاره به لزوم توجه به هویت اسلامی و ملی گفت: بسیاری از بدخواهان ایران اسلامی در فکر ایجاد دوقطبی بین این لایه‌های هویت مردم ایران هستند و ما می‌بینیم امروز در فضای مجازی باستان‌گرایی و تقابل بین ایران اسلامی را در تقابل هم قرار داده و ایجاد اختلاف می‌کنند.

ستوده ادامه داد: در زمان پهلوی به‌رغم مذهب‌ستیزی یا غیرمذهبی بودن و تأکید بر هویت ملی، هویت اسلامی همچنان جز لاینفک زندگی بود و با وقوع انقلاب اسلامی هویت اسلامی حفظ و شکوفا شد و گفتمان امام خمینی (ره) مهم‌ترین نقش در میان نخبگان و روشنفکران مذهبی برای احیا هویت مذهبی در ایران معاصر بود.

 وی عشق و ارادت به ائمه معصومین (ع) را نشان از هویت دینی و ملی مردم ایران عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی خانه اهل‌بیت علیه‌السلام است و وجود مبارک آقا امام رضا علیه‌السلام، یار و انصار درجه یک ایشان باعث شد اسلام ناب محمدی در ایران ریشه‌دار شود و این هجرت مقدس باعث شد اسلام ناب محمدی حفظ شود و حرم مطهر این حضرت باعث پایداری این هویت شد.

 مدیرکل اوقاف اردبیل خاطرنشان کرد: امام رضا (ع)  جزء اولین کسی بودند که کرسی گفتگو میان ادیان را در تاریخ بنیان نهادند و شناخت و آشنایی از سیره و روش عملی زندگی امام رضا علیه‌السلام رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • امام رضا (ع) عامل پایداری هویت دینی شدند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده به‌اضافه شش