سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47236
  • بازدید: 71
  • 1403/06/13 - 11:45:00

نماینده گرمی و انگوت در مجلس:

نیازمند قانون جامع فضای مجازی هستیم

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس گفت: مدیریت فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت برای مردم و فعالان آن نیست، نظام‌مند کردن و قانونمندکردن الزامات در فضای مجازی از اولویت‌های کشور است.

محمد خوش سیمادر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به قوانین متعدد کشورهای اروپایی در حوزه فضای مجازی و دستگیری پاول دورف، مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام گفت:  همه کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی آسیایی قانون‌هایی در خصوص مدیریت فضای مجازی دارند و ایران هم همانند دنیا نیازمند ساماندهی و مدیریت فضای مجازی است.

وی با اشاره به تلاش مخرب دشمن علیه ملت ایران در بستر فضای مجازی غیر مدیریت‌شده، اظهار کرد: امروزه بیش‌ازپیش نیازمند طراحی و تصویب و اجرای دقیق قانون جامع مدیریت فضای مجازی در کشور هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های  گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ایران با تصریح بر اینکه مدیریت فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت برای مردم و فعالان آن نیست، افزود: نظام‌مند کردن و قانونمندکردن الزامات در فضای مجازی از اولویت‌های کشور در ساماندهی و مدیریت فضای سایبری است.

وی بر ضرورت تقویت اینترنت و پلتفرم‌های داخلی تأکید کرد و گفت: با تقویت اینترنت و پیام‌رسان‌های داخلی علاوه بر توسعه امنیت مجازی، شاهد توسعه کسب‌وکارها خواهیم بود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، مدیریت فضای مجازی را شیوه‌ای متداول در تمام دنیا برشمرد و گفت: اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند با ساماندهی و مدیریت فضای مجازی فیلترینگ و یا تضعیف اینترنت مدنظر است؛ صحت ندارد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساماندهی فضای مجازی، بیان کرد: مجلس  در ساماندهی فضای مجازی طوری عمل می‌کند تا این خواسته رهبری و مردم که یقیناً موجب رشد و اقتدار نظام می‌شود جامعه عمل  بپوشد.

محمد خوش‌سیما با بیان اینکه در هر جامعه برای مسئولیت بخشی، امنیت و سلامت در هر زمینه‌ای باید دو موضوع فرهنگ و قانون موردتوجه قرار گیرد، افزود: تجربه نشان داده جامعه به هر دو این عناصر نیاز داشته و فرهنگ‌سازی و قانون مکمل یکدیگر بوده و فرهنگ‌سازی نقطه شروع و آغازین هر تحول در جامعه است.

انتهای خبر

 

اشتراک‌گذاری

  • نیازمند قانون جامع فضای مجازی هستیم

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت به‌اضافه ده