سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47243
  • بازدید: 92
  • 1403/06/13 - 23:36:33

استاد دانشگاه اردبیل:

آزادی بیان غرب صرفا ابزاری سیاسی است

استاد دانشگاه اردبیل گفت: بسیاری از مردم و تحلیل‌گران به این نتیجه رسیده اند که آزادی بیان و اطلاعات در غرب یک اصل ثابت و جهانی نیست بلکه بیشتر به عنوان ابزاری سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «سبلان ما»،  با اشاره به پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام که اخیر در فرانسه بازداشت شد گفت: این بازداشت به اتهاماتی مانند استفاده از تلگرام برای پول‌شویی، قاچاق مواد مخدر و انتشار تصاویر غیرقانونی از کودکان مرتبط است که برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که در بازداشت دوروف رژیم صهیونیستی دخالت داشته است؛ زیرا این پلتفرم اجازه انتشار تصاویر نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را داده است.

وی اضافه کرد: رویکردهای دوگانه غرب در زمینه آزادی بیان و آزادی اطلاعات موضوعی است که بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که این رویکردها معمولا به این صورت است که کشورهای غربی در برخی از موارد از آزادی بیان و اطلاعات حمایت می‌کنند اما در موارد دیگر به دلایل سیاسی یا اقتصادی این اصول را نادیده می‌گیرند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برای مثال در برخی از کشورها اعتراضات و انتقادات نسبت به سیاست‌های داخلی یا خارجی به شدت سرکوب می‌شود در حالی که همان کشورها در موارد مشابه در کشورهای دیگر از آزادی بیان و حقوق بشر دفاع می‌کنند و همچنین رسانه‌های غربی گاهی اوقات اخبار و اطلاعاتی را که با منافع ملی یا سیاست‌های خارجی آن‌ها همخوانی ندارد سانسور یا تحریف می‌کنند.

وی ادامه داد: این رفتارهای دوگانه باعث شده است که بسیاری از مردم و تحلیل‌گران به این نتیجه برسند که آزادی بیان و اطلاعات در غرب یک اصل ثابت و جهانی نیست بلکه بیشتر به عنوان ابزاری سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام غلامی در پایان سخنان خود گفت: نگرانی‌های زیادی در مورد ناامن بودن بسترهای خارجی مجازی برای اطلاعات شخصی کاربران وجود دارد که این بسترها ممکن است داده‌های شما را بدون رضایت و آگاهی شما جمع‌آوری و ذخیره کنند و یا حتی آن اطلاعات را بفروشند که این امر می‌تواند عواقب جدی برای سلامت و حقوق شهروندی شما داشته باشد.



انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • آزادی بیان غرب صرفا ابزاری سیاسی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شانزده منهای شش