سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47246
  • بازدید: 73
  • 1403/06/14 - 00:23:13

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نیر:

آزادی بیان در آمریکا به اسارت درآمده است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نیر گفت: آزادی بیان در کشور آمریکا به اسارت درآمده است گویی آزادی بیان، حقوق بشر یا حمایت از تروریست وسیله‌ای است که آمریکا آن را در طاقچه خانه‌اش گذاشته وقتی آن را لازم داشت به میدان می‌آورد.

داود آذری فرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در مورد عملکرد و آزادی بیان در آمریکا گفت: کشور آمریکا که خود ناقض آزادی بیان در کشورش است، تابه‌حال به دستگیری مدیرعامل تلگرام در کشور فرانسه واکنشی نشان نداده است.

 وی افزود: وقتی به نفع کشور آمریکا باشد از آزادی بیان دم می‌زنند، ولی وقتی بیان موضوعی شفاف به نفع آمریکایی نباشد آن موقع است که موضوع را تحریف و یا وارونه نشان می‌دهند؛ گفتنی است آزادی بیان در کشور آمریکا به اسارت درآمده است گویی آزادی بیان، حقوق بشر یا حمایت از تروریست وسیله یا جسمی است که آمریکا آن را در طاقچه خانه‌اش گذاشته وقتی آن را لازم داشت به میدان می‌آورد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نیر اظهار داشت: دستگیری پاول دوروف مالک و به‌وجودآورنده تلگرام برای سرپوش‌گذاشتن جنایات رژیم جعلی اسرائیل است که مالک تلگرام حاضر نشده در جنایات این رژیم منحوس شریک شود و اخبار مربوط به کودکشی و جنایات رژیم غاصب اسرائیل را سانسور کند و بُعد بعدی برای دستیابی به اطلاعات کاربران تلگرام است که گفتنی است پاول دوروف در مقابل خواسته‌های نامتعارف صهیونیسم مقاومت کرده و دستگیر شده است.

 وی افزود: با به وجود آمدن فضای مجازی این امیدواری به وجود آمده که آزادی بیان در فضای مجازی که دول غربی مدعی اصلی آن بودند، برای تمامی کاربران تضمین شود، ولی امروزه حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی به یک معضل و نگرانی برای کاربران تبدیل شده است.

 آذری فرد گفت: بررسی عملکردهای کشورهای غربی نشان می‌دهد که آن‌ها هر زمان آزادی بیان و رعایت حریم شخصی را در چارچوب منافع خود ببینند به حمایت از آن می‌پردازند و آن زمان این حق را برای همه می‌دانند؛ ولی هر زمان که مغایر با اهدافشان باشد به عناوین مختلف از جمله تأمین امنیت و مقابله با اصطلاح افراطی‌گری به مخالفت و مقابله با آن می‌پردازند.

 وی افزود: غربی‌ها ادعای حمایت از آزادی بیان و اطلاعات را دارند، اما در وقت عمل، حق خود می‌دانند که وارد حریم خصوصی و شخصی افراد شوند و اطلاعات کاربران را به یغما ببرند و به نفع خودشان از برخی قوانین و حقوق مردم استفاده می‌کنند این رویکرد دوگانه و متناقض، نشانه‌ای از عدم تعهد واقعی به اصول دموکراسی و آزادی‌های مدنی است.

  رئیس اداره تبلیغاتی اسلامی شهرستان نیر اظهار داشت: کشورهای غربی به بهانه‌های اقدام به سانسور و محدود کردن دسترسی به اطلاعات می‌کنند، در حالی که از سوی دیگر، وقتی مسئله به منافع آنها مرتبط باشد، آزادی بیان را به‌عنوان یک ارزش اساسی مورد تأکید قرار می‌دهند.

 وی تصریح کرد: امروز لازم است با تکیه بر توان داخلی و همت جوانان در عرصه فضای مجازی از اطلاعات و حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.
 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • آزادی بیان در آمریکا به اسارت درآمده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه شش