سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47247
  • بازدید: 72
  • 1403/06/14 - 08:54:12

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل:

امام رضا (ع) تفکر اسلامی را تقویت کردند

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: امام رضا (ع) معارف قرآنی و سنت اهل‌بیت (ع) را در میان مسلمانان ترویج دادند و با گسترش این معارف، تلاش کردند تا تفکر صحیح اسلامی را در دنیای اسلام تقویت کنند .

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، به بررسی شخصیت برجسته این حضرت پرداخت و گفت: برای شناخت بهتر و دقیق‌تر امام رضا (ع) ابتدا باید به شناخت کامل و عمیق پیامبر اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و سایر اهل‌بیت (ع) بپردازیم که این بزرگان به‌عنوان پیشوایان دینی ما نقش بسیار مهمی در انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی به جوامع بشری داشته‌اند و شناخت صحیح آنان می‌تواند به درک بهتر از شخصیت امام رضا (ع) منجر شود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) کتابی تحت عنوان "انسان ۲۵۰ساله" نوشته‌اند که این کتاب به‌خوبی نشان می‌دهد تمامی اهل‌بیت (ع) از یک نور واحد برخوردارند و همه آنها برای ترویج و گسترش تفکری خاص در جهان بشریت تلاش کرده‌اند و همچنین مطالعه این کتاب می‌تواند به درک بهتر این موضوع کمک کند که چگونه اهل‌بیت (ع) با هم‌فکری و همدلی در جهت ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی گام برداشته‌اند و نور واحدی را در دل‌های مؤمنان و مسلمانان جهان روشن کرده‌اند.

رئیس مجمع کانون فرهنگی، تبلیغی و جهادی استان اردبیل اضافه کرد: امام رضا (ع) توانستند تمامی اموری که در جامعه اسلامی نیاز به اجرا داشت، اعم از حرکت‌های سیاسی و فرهنگی به بهترین شکل ممکن عملی کنند و این اقدامات امام رضا (ع) باعث شد که ایشان به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های اسلامی شناخته شوند که باتدبیر و هوشمندی، در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و دفاع از حقوق مسلمانان حرکت کردند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) معارف قرآنی و سنت اهل‌بیت (ع) را در میان مسلمانان ترویج دادند و با گسترش این معارف، تلاش کردند تا تفکر صحیح اسلامی را در دنیای اسلام تقویت کنند و باتوجه‌به اینکه دشمنان ایشان توان مقابله با این تفکر را نداشتند و از قدرت و تأثیر ایشان در میان مردم هراس داشتند امام رضا (ع) را مسموم کرده و به شهادت رساندند.

 غلامی بیان کرد: برای بررسی و درک کامل فضایی که امام رضا (ع) در جامعه اسلامی ایجاد کردند لازم است به سیره و نوع حرکت و منش تک‌تک اهل‌بیت (ع) توجه کنیم و هر یک از اهل‌بیت (ع) با رفتار و منش خود الگویی برای مسلمانان ارائه دادند و شناخت دقیق این سیره‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر از تأثیرات ایشان در جامعه اسلامی بهره‌مند شویم.

وی افزود: حضور در حرم امام رضا (ع) برای بسیاری از زائران تجربه‌ای معنوی و عمیق است که اغلب از حال و هوای خاص این مکان مقدس صحبت می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل تصریح کرد: زائران با ورود به حرم احساس آرامش و نزدیکی به خداوند را تجربه می‌کنند و بسیاری از آنها با دعا و مناجات به درگاه امام رضا (ع) می‌پردازند.
انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • امام رضا (ع) تفکر اسلامی را تقویت کردند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای یک