سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47251
  • بازدید: 52
  • 1403/06/14 - 21:57:00

مدیر حوزه علمیه خواهران پارس‌آباد:

وحدت مسلمین از برکات امام رضا (ع) است

مدیر حوزه علمیه خواهران پارس‌آباد گفت: وحدت بین مسلمین از برکات وجود امام رضا (ع) در ایران است.

حبیبه شاهنده خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: گسترش و رشد تشیع، ایجاد فضاهای عبادی و تربیتی دینی، گسترش و رشد فرهنگ وحدت در بین مسلمین از جمله برکات حضور امام رضا (ع) درایران است.

 وی در مورد محبت بیش از اندازه بین امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بیان کرد: این دو بزرگوار خواهر و برادری بودند که از اولاد امام موسی کاظم (ع) به‌حساب می‌آیند و در راه اسلام خدمات با ارزشی انجام دادند و چون خواهر و برادر پس از والدین در شخصیت و رفتارهای اجتماعی یکدیگر بیشترین تأثیر را دارند، خواهر و برادری این دو بزرگوار الگویی برای جامعه بشریت و تمامی انسان‌ها و به‌خصوص جوانان است و بدون شک برای ارتباط برادرها و خواهرها اسوه‌ای مطلوب محسوب می‌شود.

 مدیر حوزه علمیه خواهران پارس‌آباد افزود: خواهر و برادر باید در تأیید و تکریم شخصیت یکدیگر بکوشند و از ابراز محبت به دیگری غفلت نکنند و خیرخواه یکدیگر بوده و با کلام زیبا و لحن خوش با هم صحبت کنند.

 
 وی با اشاره به الگو قراردادن سیره امام رضا (ع) تصریح کرد: انسان‌ها در برخورد با یکدیگر غرور، تکبر و خودبینی را کنار بگذارند، چون سیره اهل‌بیت این‌گونه بوده است و ما به‌عنوان فرد مسلمان اهل‌بیت (ع) و سبک زند ایشان را در ارتباطات خانوادگی الگو قرار دهیم.

 شاهنده با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در مورد اهمیت زیارت مرقد این امام همام گفت: جناب شیخ طوسی از حضرت رضا) ع) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: «در خراسان بقعه‌ای است و زمانی خواهد آمد که آن بقعه همواره محل رفت و آمد فرشتگان می‌شود تا روز قیامت که در صور دمیده می‌شود و قیامت فرا می‌رسد، مردم پرسیدند: ای پسر رسول خدا! این بقعه کدام بقعه است؟ فرمود: این بقعه در سرزمین طوس است، به خدا سوگند! آن زمین باغی از باغ‌های بهشت است. هر که مرا در این بقعه زیارت کند؛ مانند کسی است که رسول خدا را زیارت کرده است و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت‌کننده او خواهیم بود.

 وی در مورد خرافات پایان ماه صفر گفت: در چند سال اخیر، باب شده است که افراد با کوبیدن درب مساجد یا اصطلاحاً دق‌الباب‌کردن مساجد در آخرین شب ماه صفر، حاجات خود را طلب می‌کنند که سند روایی ندارد؛ عمل در زدن، تنها برای اِخبار است و به‌عنوان‌مثال تا شخصی درِ خانه شما را نزند، شما متوجه حضور شخص در پشت در نخواهید شد، نعوذبالله آیا خداوند متعال، نیازی به در زدن خانه‌اش (مسجد) دارد تا متوجه حضور ما شود؟ قطعا احتیاج نیست تا درِ خانه خدا را برای برآورده شدن حاجت خود بزنیم. این عمل، بوی کفر می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران پارس‌آباد در پایان عنوان کرد: مؤمنین می‌توانند پشت در خانه خدا (مسجد)، دعای «اللهم عبدک ببابک فتصدق علیه» را بخوان که به این معنی است که «خدایا، بنده‌ات پشت در خانه‌ات ایستاده، به او رحم‌کن»؛ این دعا را می‌توان پشت در مسجد خواند و طبق روایات، شایسته است که انسان بعد از واردشدن به هر مسجد، دو رکعت نماز تحیت بخواند.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • وحدت مسلمین از برکات امام رضا (ع) است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ونه منهای ده