سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47252
  • بازدید: 76
  • 1403/06/14 - 22:38:15

مدیر دفتر امام‌جمعه شهرستان نیر:

امام رضا (ع) را به امام خوبی‌ها می‌شناسیم

مدیر دفتر امام‌جمعه شهرستان نیر گفت: امام رضا (ع) بیشتر از هر چیزی به مهربانی با دشمنان خود شهرت داشت و به همین خاطر به امام رئوف لقب گرفته است.

حسن جنگی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،اظهار داشت: امام رضا (ع) بیشتر از هر چیزی به مهربانی با دشمنان خود شهرت داشت و به همین خاطر به امام رئوف امام مهربانی‌ها لقب گرفته است.
 وی افزود: نقل‌قول و روایات زیادی در مورد برخورد و مهربانی امام رضا (ع) با غیرمسلمانان، بردگان و افراد فرودست وجود دارد.
 مدیر دفتر امام‌جمعه شهرستان نیر اظهار داشت: امام رضا (ع) در بین ائمه اطهار معروف‌ترین امام به عالم آل محمد و امام مهربانی‌ها است.
 وی با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع) افزود: هرکس در زمان حیات خویش به زیارت امام رضا (ع) برود حاجت‌روا می‌شود و این امام به مردم‌داری و متواضع بودن در زمان حیاتشان مشهور بودند.
 جنگی با اشاره به روایت مشهور ضامن آهو شدن امام رضا (ع) افزود: یک روز شکارچی در بیابانی قصد شکار آهو داشت که امام رضا (ع) اجازه این کار به آن شکارچی نمی‌دهد و مانع شکار آهو می‌شود، ولی شکارچی چون شکار آهو را حق شرعی خود می‌داند در رسیدن به هدفش که شکار آهو بوده پافشاری می‌کند.
 وی افزود: امام در مقابل شکارنکردن آهو پیشنهاد پول بیشتر از قیمت آهو را به شکارچی می‌دهد که شکارچی قبول نمی‌کند.
جنگی گفت: به اذن الهی آهو لب به سخن‌گفتن باز می‌کند و می‌گوید که علت فرار من به‌خاطر بچه آهویی است که منتظر من هستند ممکن است شما ضمانت من را نزد این ظالم بفرمایید که اجازه دهد بروم و بچگانم را شیر دهم و برگردم تسلیم شکارچی شوم.
 وی افزود: امام رضا (ع) ضمانت آهو را نزد شکارچی کرد و خود را گروگان در تحت تسلط شکارچی قرارمی دهد و آهو می‌رود و به‌سرعت با بچه آهوها برمی‌گردد و تسلیم شکارچی می‌شود.
 مدیر دفتر امام‌جمعه شهرستان نیر گفت: شکارچی این وفای به عهده را که می‌بیند منقلب می‌شود و آنگاه متوجه می‌شود که گروگانش حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است فوراً آهو را آزاد می‌کند و از امام پوزش و عذرخواهی می‌کند.
 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • امام رضا (ع) را به امام خوبی‌ها می‌شناسیم

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه سه