سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47257
  • بازدید: 80
  • 1403/06/14 - 23:45:36

استاد حوزه علمیه خواهران پارس‌آباد:

سیره امام رضا الگوی زندگی بشریت باشد

استاد حوزه علمیه خواهران پارس‌آباد گفت: امام رضا (ع) بهترین الگو برای زندگی بشریت در تمام جوامع است. استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان پارس‌آباد گفت: سیره امام رضا (ع) باید  الگو و معیار برای زندگی بشریت است.

 نازیله انصاری استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان پارس‌آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، بیان اینکه لازم است همه مردم دنیا در همه کشورها با امام رضا (ع) و سیره زندگی او آشنا شوند، گفت: امام رضا (ع) بهترین الگو برای زندگی بشریت در تمام جوامع است.
 وی بیان کرد: مأمون امام رضا (ع) را از مدینه به خراسان دعوت کرد تا علیه ایشان توطئه و دسیسه کند و ایشان با میل و رغبت خودشان به این سفر نیامدند؛ بلکه تحمیل شد و با شهادت ایشان از خورشید وجود امام رضا (ع) روشنایی بیشتری از ایشان منتشر شد.

 انصاری تصریح کرد: باید زندگینامه امام رضا (ع) را از روایات و کتب شیعه و سنی گردآوری، مکتوب و به دنیا ارائه دهیم تا از طریق آشنایی با سیره امام با معارف بلند انسانی که نیاز امروز دنیاست، آشنا شوند.

 وی ادامه داد: امام رضا (ع) معیار برتری انسان‌ها را در عمل به تقوای الهی دانسته و اگر ما بخواهیم زندگی‌مان رنگ و بوی این امام عزیز را داشته باشد باید سیره امام رضا (ع) را الگوی خود قرار دهیم.

 انصاری در پایان گفت: امام رضا (ع) از نظر بحث‌های علمی و معرفتی در پیشرفت جامعه زمان خود نقش داشته است و با وجود ایشان معارف دینی در سطح عالی و پیشرفته به‌واسطه علمایی که در ایران وجود داشت رواج یافته و پایه‌های علمی و معرفتی شیعه از آن زمان استحکام یافته است.

 
 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • سیره امام رضا الگوی زندگی بشریت باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه هفت