سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: ورزشی
  • کد خبر: 482
  • بازدید: 1,020
  • 1403/07/18 - 14:00:52

تنگناهای بودجه‌ای یا عدم پیگیری کدام تقصیرکار است؛

کمپ تیم ملی نیر همچنان در کما

کمپ تیم ملی نیر همچنان در کما

گرچه شاید طبق برخی ادعاها به دلیل تنگناهای بودجه‌ای، کمپ تیم‌های ملی نیر همچنان در ورطه فراموشی باقی بماند ولی نباید از خیر پروژه به این مهمی که تحول‌آفرین در اقتصاد منطقه است، بگذریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ورزش می‌تواند با توجه به جذابیت‌هایی که دارد در صنعت گردشگری و جذب و توسعه این صنعت کمک شایانی کند و مهم‌تر اینکه گردشگری ورزشی تأثیر شگرفی در توسعه شهرستان‌های گردشگرپذیر خواهد گذاشت.

 شهرستان نیر استان اردبیل نیز با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی، مناطق گردشگری و آب‌وهوای مطلوب و منحصربه‌فرد می‌تواند با داشتن کمپ تیم‌های ملی به قطب گردشگری کشور تبدیل شود که در همین راستا قول احداث کمپ برای تیم‌های ملی در شهرستان نیر توسط فرمانداران وقت داده شد و مقرر شد این کمپ در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در اطراف روستای شیران نیر احداث و به بهره‌برداری برسد؛ اما از آن تاریخ تاکنون خبری از تحقق این وعده نشده و حتی خود وعده نیز به ورطه فراموشی سپرده شده است.



 پیگیری مسئولان حلقه مفقوده در احداث کمپ تیم‌های ملی

سپهر مهرآور نیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» در پاسخ به اینکه از احداث ساخت کمپ تیم ملی در نیر چه خبر؟ اظهار داشت: در سفر دو سال قبل وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل، وی از اراضی روستای شیران از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر که قرار است کمپ تیم ملی در آن احداث شود، بازدید کرد.

وی افزود: در جریان این سفر مقرر شد که کمپ تیم‎‌های ملی با توجه به امتیازاتی که شهرستان نیر از جانب موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد، نزدیکی به مرکز استان و شهر توریستی سرعین و داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد، در این شهرستان ساخته شود.
 

رئیس شورای شهر نیر اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان سرمایه اولیه به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان سرمایه اولیه را برای ساخت کمپ تیم‌های ملی در شهرستان نیر در نظر گرفت؛ اما هنوز این پروژه کلید هم نخورده است و همچنان روی کاغذ متوقف مانده است.

وی اضافه کرد: عدم پیگیری اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از جمله دلایلی است که باعث شده است تا پروژه مهم احداث کمپ تیم‌های ملی در شهرستان نیر تاکنون کلید نخورده و شروع نشود.

مهرآور اضافه کرد: پیگیری‌ها از جانب اداره ورزش و جوانان درباره ایجاد کمپ تیم‌های ملی در شهرستان نیر باید منجر به تحویل زمین، اخذ سند و تخصیص اعتبار برای این پروژه می‌شد که تاکنون محقق نشده است.



 اولین گام احداث کمپ تیم ملی تخصیص اعتبار است

علی ساجدی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درباره احداث کمپ تیم‌های ملی در شهرستان نیر گفت: اولین گام برای ایجاد و احداث یک پروژه آن هم یک پروژه عظیم و بزرگ مانند احداث کمپ برای تیم‌های ملی در روستای شیران از توابع بخش، مرکزی شهرستان نیر، اختصاص اعتبار برای مطالعه اولیه است.

وی خاطرنشان کرد: با اختصاص سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیون تومان به‌صورت متناوب و سالانه می‌توان فاز اول مطالعه اولیه در مورد احداث کمپ برای تیم‌های ملی را آغاز کرد.


 

احداث کمپ تیم ملی شاه‌کلید توسعه اقتصادی است
 علی شهیدی نیری، داور فوتبال در شهرستان نیر در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» در مورد احداث کمپ تیم‌های ملی در شهرستان نیر گفت: احداث این کمپ در شهرستان نیر می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگی، گردشگری، رفاهی و ورزشی این شهرستان کمک فراوانی کند.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی می‌تواند بهانه خوبی باشد تا با معرفی مناطق گردشگری شهرستان نیر به صنعت گردشگری کمک شود و گردشگری ورزشی وارد این شهرستان شده و در نتیجه در قبال آن درآمد شهروندان نیز افزایش پیدا می‌کند.

 داور فوتبال در شهرستان نیر اظهار داشت: احداث کمپ تیم‌های ملی در شهرستان نیر می‌تواند منطقه را از لحاظ ورزشی و اقتصادی احیا کند و شاه‌کلید توسعه گردشگری و فرهنگی ورزشی و اقتصادی باشد.

 وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان نیر و شرایط آب هوایی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان نیر با توجه به اینکه در کنار جاده ترانزیتی واقع شده است و نزدیکی این شهرستان به مرکز استان و شهرستان سرعین می‌تواند با احداث این کمپ تروریسم زیادی را در خود جای دهد و تیم‌های لیگ برتری حتی می‌توانند اردوهای خارجی را که با صرف هزینه هنگفت برگزار می‌شود با صرف هزینه کم در این شهرستان برگزار کنند.

  احداث کمپ تیم ملی نیر نباید به ورطه فراموشی سپرده شود

  گرچه قول احداث کمپ تیم‌ها در شهرستان نیر از چند سال قبل داده شده است، اما متوقف ماندن این قول در حد حرف، موید این مطلب است که این وعده با این شرایط فرجامی ندارد و طبق آنچه که مسئولان شهری نیر ادعا کرده‌اند، شاید به دلیل تنگناهای بودجه‌ای، کمپ تیم‌های ملی همچنان در ورطه فراموشی باقی بماند ولی باید اذعان داشت که تنگناهای بودجه نباید باعث شود تا از خیر پروژه به این مهمی که می‌تواند در اقتصاد نیر و استان اردبیل تحول‌آفرین باشد بگذریم.

احداث کمپ تیم‌های ملی در نیر برای کشور از لحاظ اقتصادی مهم خواهد بود چراکه از خروج ارز جلوگیری خواهد شد و چه‌بسا تیم‌های کشورهای خارجی نیز با توجه به هوای مطبوع و شرایط خاص این منطقه برای اردو به شهرستان نیر سفر کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود که مسئولان شهری و ورزشی شهرستان نیر و استان اردبیل اراده و همت بیشتری برای ایجاد سریع‌تر کمپ تیم‌های ملی در نیر داشته باشند.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • کمپ تیم ملی نیر همچنان در کما

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای شش