سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 503
  • بازدید: 421
  • 1403/07/21 - 07:19:41

رئیس اداره میراث‌فرهنگی نیر :

بولاغلار منطقه گردشگری برای تمام فصول است

بولاغلار منطقه گردشگری برای تمام فصول است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان نیر گفت: منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برای سفر در تمامی فصول مناسب بوده و دارای تنوع خاص است.

محمد صلحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ جاذبه‌ها دارای مناطق تفریحی و سرسبز گردشگری است.

وی با بیان اینکه  بولاغلار نیر برای سفر در تمامی فصول مناسب است، افزود: یکی از این مناطق گردشگری در شهرستان نیر منطقه نمونه گردشگری بولاغلار است که به معنی چشم سارها است که مکانی برای سفرهای آخر هفته خانواده‌ها می تواند محل مناسبی باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان نیر گفت: از جمله تفریحاتی که گردشگران در سفر به شهرستان نیر و هنگام بازدید تفرجگاه بولاغلار می‌توانند انجام دهند اسب‌سواری و پیاده‌روی در این منطقه سرسبز است.

وی افزود: به مناسبت هفته گردشگری در شهرستان نیر در محوطه کاروان‌سرای شاه‌عباسی رصد اجرای آسمانی اجرا شد.

صلحی از دیگر مناطق گردشگری شهرستان نیر به دهکده سبلان اشاره کرد و گفت: این دهکده به دلیل داشتن آب گرم متعدد مانند داش آلتی، قینرجه وبرجلو است موردتوجه و استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

وی در مورد دیگر منطقه گردشگری شهرستان نیر افزود: دهکده‌ای صخره‌ای در روستای اباذر نیر واقع شده است که چندین واحد ساختمانی به سبک معماری صخره‌ای در ارتفاعات در نزدیکی روستای اباذر از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر واقع شده است که با توجه به شیوه معماری تا فاصله چندمتری دیده نمی‌شود و قدمت آن به دوران پیش از اسلام برمی‌گردد.

وی افزود گردشگری باعث ایجاد شغل و کسب‌وکار پایدار می‌شود و مناطق گردشگری را ازلحاظ اقتصادی احیا می‌کند.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • بولاغلار منطقه گردشگری برای تمام فصول است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه هفت