سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 506
  • بازدید: 305
  • 1403/07/21 - 10:53:44

رئیس اداره بهزیستی خلخال:

فرهنگ غنی ایرانی حافظ حقوق سالمندان است

فرهنگ غنی ایرانی حافظ حقوق سالمندان است

رئیس اداره بهزیستی خلخال گفت: با عنایت به فرهنگ غنی ایرانی‌اسلامی، حقوق سالمندان در جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حد قابل‌قبولی رعایت می‌شود.

رسول پوزن در گفتگو خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت تحقق حقوق سالمندان و افراد معلول جهت زندگی سالم، با رفاه و نشاط اشاره کرد و گفت: تحقق حقوق سالمندان باعث ایجاد نشاط در خانواده شده و همچنین در حفظ سلامت و استقلال سالمند در انجام کارهای شخصی و زندگی روزمره می شود.

وی ادامه داد: احقاق حقوق سالمند باعث استفاده از تجربیات سالمندان عزیز در تمامی مراحل آموزشی - شغلی و غیره می‌گردد که به نوبه خود باعث افزایش بهره‌وری در این زمینه‌ها می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی خلخال در ادامه به اقدامات صورت‌گرفته برای این جامعه هدف پرداخت و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای سالمندان و مراقبین آنها در زمینه مراقبت و مواجهه با سالمندان به‌صورت حضوری، توضیح کتابچه‌ها و بروشورهای آموزشی، انجام مشاوره‌های تلفنی، استفاده از کارشناسان توان‌بخشی اداره بهزیستی در دوره آموزشی دیگر نهادهای دولتی از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: تعداد افراد سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال در واحدهای امور اجتماعی و توان‌بخشی ۴۷۵ نفر بوده که از این میان ۴۵۰ نفر از خدمات مستمری، کمک‌های مالی، غیرنقدی و لوازم توان‌بخشی این اداره بهره‌مند شده‌اند.

پوزن از وجود یک مرکز نگهداری افراد معلول مؤنث در این شهرستان خبر داد و گفت: مرکز مهرآفرین تنها مرکز نگهداری افراد معلول مؤنث در خلخال بوده که تعداد ۲۵ از مقیمان این مرکز سالمند معلول بوده و از کلیه خدمات مراقبتی، پرستاری، رفاهی، بهداشتی، پوشاک و سایر امورات بهره‌مند هستند.

وی به تحقق و رعایت حقوق این جامعه هدف اشاره کرد و گفت:  با عنایت به فرهنگ غنی ایرانی‌اسلامی، حقوق سالمندان در جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حد قابل‌قبولی رعایت می‌شود؛ اما بااین‌حال این موضوع نیازمند آموزش وسیع از طریق وسایل ارتباط‌جمعی و رسانه‌های دولتی و غیردولتی نیز است.

وی توجه به نیازهای اساسی سالمندان و انجام حمایت‌های مادی و معنوی توسط دولت را امری ضروری دانست و افزود: حمایت‌های مادی و معنوی تمام نهادهای دولتی علت اساسی در حفظ و رعایت حقوق سالمندان بوده و خانواده‌ها و جامعه را بیشتر از گذشته ترغیب خواهد کرد که این عزیزان بتوانند در آغوش گرم خانواده و جامعه زندگی امن، محبت‌آمیزی با آرامشی را داشته باشند.

انتهای خبر/ج

اشتراک‌گذاری

  • فرهنگ غنی ایرانی حافظ حقوق سالمندان است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده به‌اضافه هفت