سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 68121
  • بازدید: 915
  • 1403/07/23 - 18:53:50

مدیرکل دفتر امنیتی، اتباع و مهاجرین خارجی اردبیل خبر داد:

انتقال ۱۶۲ اتباع افغانی از اردبیل

انتقال ۱۶۲ اتباع افغانی از اردبیل

مدیرکل دفتر امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی اردبیل گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۶۲ اتباع افغانی در استان اردبیل شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح جهت انتقال به کشورشان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، علی محبوبی‌پور بعد ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: اشتغال و اقامت اتباع افغان در استان اردبیل غیرقانونی است و در صورت مشاهده این افراد در استان نیروی های انتظامی و امنیتی نسبت به استرداد آنها به کشور مبدأ اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار اخبار غیرواقعی مبنی بر حضور گسترده اتباع کشور افغانستان در استان اردبیل گفت: چنین اظهارنظرهایی که در فضای مجازی مطرح شده دارای مستندات نبوده و از اساس کذب است.

مدیرکل دفتر امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی اردبیل تصریح کرد: طبق قانون به‌کارگیری اتباع کشور افغانستان در استان اردبیل ممنوع است لازم است کارفرمایان و صاحبان مشاغل جهت جلوگیری از تبعات قانونی این امر از به‌کارگیری این افراد حتی در مشاغل دارای تخصص اجتناب کنند.

وی ادامه داد: به دلیل عدم حمایت‌های قانونی و تنبیه‌های کیفری هر کارفرمایی اتباع کشورهای غیرمجاز را به کار بگیرد باید برای هر روز ۱ میلیون ۲۰۰ تومان جریمه پرداخت کند.

محبوبی‌پور گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۶۲ اتباع افغانی در استان اردبیل شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح جهت انتقال به کشورشان تحویل داده شد.

در ۶ ماه اول سال هیچ قتل عمدی در اردبیل رخ نداده است

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین عوامل موفقیت‌های جامعه اطلاعاتی هر کشور پشتیبانی مردم و همکاری آنها است و خوشبختانه مردم استان اردبیل همواره پشتیبان و کمک‌حال نیروهای نظامی و امنیتی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال هیچ قتل عمدی در استان اردبیل اتفاق نیفتاده است افزود: میزان جرم در استان اردبیل کاهش‌یافته و در ماه گذشته ۱۸ درصدی سرقت کاهش‌یافته است.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • انتقال ۱۶۲ اتباع افغانی از اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه شش