سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68145
  • بازدید: 593
  • 1403/07/25 - 07:28:19

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر:

مبلمان شهری نیر مناسب معلولان نیست

مبلمان شهری نیر مناسب معلولان نیست

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر گفت: در سطح این شهرستان اِلمان و مبلمان شهری برای معلولان و ناشنوایان و نابینایان در نظر گرفته نشده است.

علی اختری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ضمن تبریک روز نابینایان و ناشنوایان معلولان گفت: در بهزیستی شهرستان نیر، ۴۷۳ پرونده فعال وجود دارد که مستمری‌بگیر این سازمان هستند که از این تعداد پرونده فعال ۲۵ پرونده متعلق به نابینایان و ۱۱۰ پرونده متعلق به ناشنوایان است.

وی افزود: همه نابینایان شهرستان نیر مستمری‌بگیر هستند، اما از میان ناشنوایان فقط تعدادی مستمری‌بگیرند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر علت اینکه برخی از ناشنوایان اهل نیر مستمری دریافت نمی‌کنند را شاغل بودن این عده از افراد ناشنوا یا کم‌شنوا دانست و بیان کرد: آن دسته از افراد ناشنوا که از خدمات مستمری بی‌بهره هستند از خدمات غیرمستمری مانند کمک‌هزینه خرید سمعک بهره می‌برند.

وی با اشاره به خدماتی که بهزیستی به جامعه معلولان، نابینایان و ناشنوایان ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: خدمات مستمری که به‌صورت پرداخت حقوق ماهیانه است و خدمات کمک‌هزینه مسکن که به آن دسته از خانواده‌هایی که دو معلول دارند مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و این مبلغ با قیمت مسکن در جامعه متغیر است.

اختری اظهار داشت: خدمات وام خوداشتغالی نیز به معلولان با توجه به طرح توجیهی شغل موردنظرشان پرداخت می‌شود که مدت وام ۱۰ساله و پرداخت اقساط از سال دوم محاسبه می‌شود و سود وام ۴درصد است.

وی افزود: خدمات هزینه درمان دیگر خدمات غیرمستمری برای معلولان شهرستان نیر است که با ارائه فاکتور به این قشر از جامعه پرداخت می‌شود؛ همچنین خدماتی مانند بازسازی مسکن برای افراد معلول، نابینا و ناشنوا نیز ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر گفت: تمامی خدمات که به معلولان و ناشنوایان و نابینایان توسط بهزیستی ارائه می‌شود به‌صورت کمک‌هزینه است و نیازمندی‌های این قشر از جامعه بیشتر از این خدمات است.

وی با اشاره به مشکل اصلی قشر معلول به‌ویژه نابینایان و ناشنوایان گفت: مشکل اصلی این قشر بیشتر فرهنگی است به‌گونه‌ای که در سطح شهرستان نیر اِلمان و مبلمان شهری برای معلولان و ناشنوایان و نابینایان در نظر نگرفته شده است.

اختری تأکید کرد: افراد معلول در جامعه نیازمند ترحم نیستند؛ بلکه باید شرایطی را برای این قشر از جامعه فراهم کرد تا مانند آدم‌های سالم در جامعه حضور یابند و بتوانند کارهای خود را به دست خود انجام دهند و از گوشه‌نشینی و انزوا دور بوده و در جامعه حضوری فعال داشته باشند.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • مبلمان شهری نیر مناسب معلولان نیست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه ده