سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68146
  • بازدید: 239
  • 1403/07/25 - 10:09:20

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مطرح کرد:

لزوم اجرای برنامه هفتم توسعه در کاهش بلایا

لزوم اجرای برنامه هفتم توسعه در کاهش بلایا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طبق برنامه هفتم توسعه دولت مکلف به همکاری با نهادها است تا با اولویت اقدامات ناظر بر پیشگیری، کاهش آسیب، افزایش تاب‌آوری و تأمین منابع پایدار برای مقابله با حوادث اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،  محمد جعفرزاده با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایا اظهار داشت: اهمیت کاهش اثرات بلایا به‌اندازه‌ای است که بند ح ماده ۷ فصل ۱۴ برنامه هفتم توسعه در قسمت ارتقای نظام سلامت، بخش راهبردی نظام سلامت در راستای مدیریت خطر حوادث و بلایا ذکر شده است.

وی بر لزوم اجرای تکالیف برنامه هفتم توسعه در حوزه کاهش اثرات بلایا و حوادث تأکید کرد، افزود: طبق برنامه هفتم توسعه دولت مکلف به همکاری با نهادهای ذی‌ربط است تا با اولویت اقدامات ناظر بر پیشگیری، کاهش آسیب و آمادگی، افزایش تاب‌آوری و تأمین منابع پایدار برای مقابله با حوادث و بلایا نسبت به تدوین اقدامات اجرایی مناسب اقدام کند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: امیدوارم با توانمندسازی نسل جوان میهن عزیزمان، به‌عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم، گامی مؤثر در کاهش اثرات حوادث و بلایا برداشته شود.

 وی گفت: ۲۱ تا ۲۷ مهرماه امسال به نام هفته کاهش اثرات بلایا است و آژانس بین‌المللی کاهش خطر بلایا (UNDDR) نیز در همین راستا عبارت «توانمندسازی نسل آینده برای فردایی تاب‌آور» را به‌عنوان شعار امسال مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث انتخاب کرده است.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • لزوم اجرای برنامه هفتم توسعه در کاهش بلایا

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه چهار