سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 68173
  • بازدید: 718
  • 1403/07/27 - 13:41:30

امامان جمعه شهرستان‌های اردبیل گفتند:

هرگز با وجود اسرائیل منطقه روی آرامش نمی‌بیند

هرگز با وجود اسرائیل منطقه روی آرامش نمی‌بیند

امام‌جمعه سرعین گفت: با وجود اسرائیل هرگز آرامش و امنیت در منطقه رخ نمی‌دهد، چراکه این رژیم غاصب هر روز سعی می‌کند که جنگ و ترورها را در منطقه افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، تحولات منطقه و جهان به‌ویژه محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان و غزه، شهادت یحیی سنوار و تأکید بر حمایت از جبهه مقاومت، سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم کودکش، حل مشکلات شهرستان‌ها از جمله موضوعات مهمی بودند که ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل به آن پرداختند.

 امام‌جمعه سرعین: رژیم غاصب هر روز سعی می‌کند جنگ و ترورها را در منطقه افزایش دهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته سرعین که در مصلی این شهر با اشاره به یک آموزه جهادی از امام علی علیه‌السلام اظهار داشت: خیلی‌ها امام را اجازه نمی‌دادند به میدان جنگ برود و امام علی (ع) فرمودند که از کدام روز فرار کنم اگر تقدیر من این است که امروز از دنیا برم هیچ‌کس نمی‌تواند جلودار شود و اگر تقدیر من از دنیا رفتن نباشد هیچ‌کسی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد.


وی گفت: در عدد و سن‌های ۶۳ چه رازی است خدا می‌داند بیشتر بزرگان امامان و شهدای اسلام و انقلاب در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسیدند.
 
 امام‌جمعه سرعین تصریح کرد: جنگ غزه در واقع آخرین جنگ در نظم کهنه به حساب می‌آید و سرنوشت نظم کهنه را این جنگ مشخص می‌کند البته نظم جدید آن چیزی که آمریکا بیان می‌کند نیست؛ بلکه فرمایش مقام معظم رهبری است.
 
 وی ادامه داد: اراده آمریکا این است اسرائیل شکست نخورد و قطعاً اگر اسرائیل شکست بخورد یعنی آمریکا شکست خورده است و به همین دلیل آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا اسرائیل سرپا بماند.
 
 

 شیرعلیپور اضافه کرد: با وجود  اسرائیل هرگز آرامش و امنیت در منطقه رخ نمی‌دهد، چراکه این رژیم غاصب هر روز سعی می‌کند جنگ و ترورها را در منطقه افزایش دهد.

 وی با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار داشت: اگر دموکرات‌ها پیروز شوند جنگ ادامه پیدا می‌کند و اگر ترامپ ملعون پیروز شود شاید هم جنگ بیشتر شود چون بیشتر جنگ‌طلب است خلاصه در هر دو حالت آمریکا جنگ را متوقف نمی‌کند.

 امام‌جمعه خلخال: سازمان ملل توان ایجاد صلح جهانی ندارد

 حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه خلخال با اشاره به دوم آبان‌ماه سالروز تأسیس سازمان ملل متحد گفت: واقع‌شدن این سازمان در کشور محور شرارت آمریکا خود برای همه مردم جهان جای سؤال است.
 
 وی اظهار داشت: درحالی‌که اهداف تأسیس سازمان ملل متحد گسترش روابط دوستانه میان کشورها، ایجاد صلح پایدار جهانی و تلاش برای رسیدن به همکاری ملت‌هاست ولی عملاً این سازمان در خدمت کشورهای استکباری بوده و واقع‌شدن محل استقرار این سازمان در کشور محور شرارت آمریکا موجب شده تا این سازمان هیچ‌گونه عمل مثبتی در بحث ایجاد صلح جهانی نداشته باشد.

 
 امام‌جمعه خلخال با تبریک موفقیت دانش‌آموزان خلخال در کسب رتبه‌های برتر آزمون سراسری کنکور خواستار برگزاری آئین‌های تقدیر و تجلیل از این افراد از سوی مسئولین شهرستان شد.
 
 وی با اشاره به وقوع برخی تخلفات از سوی کارکنان ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی گفت: مسئولین در برخورد و ارائه گزارش تخلفات کارکنان زیرمجموعه خود نباید کوتاهی کنند.


امام‌جمعه نیر: صهیونیست غیریهودیان را برده خود می‌بیند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌اله نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نیر اظهار داشت: باید در جامعه امروزی خانواده‌ها به تبیین آثار و برکات حجاب و عیوب بی‌حجابی بپردازند.

وی با اشاره به وضعیت منطقه افزود: این که چرا و چگونه در مقابل دشمن از نهضت خود دفاع کنیم اهمیت و ارزشمند است.

امام‌جمعه شهرستان نیر اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی یک حرکت صحیح و پاسخ به جنایات چند دهه رژیم منحوس اسرائیل بود. 

وی با اشاره به سخنرانی اخیر نتانیاهو افزود: تفکر این است که به همه مخلوقات را به جز یهودیان را به چشم نوکر و برده خود می‌بینند.
نعمتی ادامه داد: در اسرائیل ۹۳۵ شهرک در وضعیت آشفته و پریشان قرار دارد و با حمله موشکی جبهه مقاومت به بندر حیفا اقتصاد اسرائیل سقوط کرده است.

امام‌جمعه شهرستان نیر با اشاره به عملیات وعده صادق ۱ و ۲ و حمایت ایران از مردم غزه و لبنان اظهار داشت: با این حمایت‌ها، گروهک وهابی تندرو در پاکستان با دیدن اینکه شیعیان از سنی‌مذهب‌ها دفاع می‌کنند تصمیم به مسلمان شدن گرفتند.

نعمتی گفت: دولت رژیم نامشروع صهیونیست وعده ساختن کشوری از نیل تا فرات را به شهروندان خود داده  است که باید این موضوع برای ما یک مسئله مهم باشد.
وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و امامین انقلاب اسلامی کسانی که می‌خواستند کشور ما را ناامن کنند و ناامنی را ترویج دهند ناامنی در میان کشور خودشان افتاده است.

امام‌جمعه اصلاندوز:  حزب‌الله یک شجره طیبه روئیده در بوستان تمدنی ایران و لبنان است

حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده، امام‌جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته نشهرستان اصلاندوز با ارائه تحلیلی از اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد: از زمان انجام عملیات وعده صادق ۲، صهیونیست‌ها تلاش دارند به هر نحو ممکن، این عملیات را با یک عملیات نظامی علیه ایران پاسخ دهند.

وی افزود: پرداختن و تأکید مکرر بر توان نظامی و دفاعی ایران که باعث سردرگمی رژیم در چگونگی پاسخ به عملیات وعده صادق شده است؛ تبیین دلایلی که حق پاسخ‌گویی به عملیات رژیم علیه منافع جمهوری اسلامی را مشخص می‌کند و تأکید بر صحبت‌های فرماندهان نظامی و سیاستمداران ایرانی که گفته‌اند رژیم صهیونیستی در صورت اقدام متقابل علیه عملیات ایران، ضربه دوم را جدی‌تر دریافت خواهد کرد از جمله دلایلی است که باعث شده است تا رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران سردرگم شود.

امام‌جمعه شهرستان اصلاندوز با تبیین پشتوانه تمدنی ایران و لبنان و نقش آن در فصل تمدن‌سازی اسلامی عنوان کرد: رهبر عزیز انقلاب، آشنایی و ارتباط ایران با تمدن و فرهنگ لبنان و اثرگذاری عالمان لبنانی بر تقویت و اوج‌گیری تمدن ایران را با ذکر نام چند دانشمند برجسته لبنانی بیان می‌کنند تا گوشزد کنند که ارتباط ایران با حزب‌الله و شهید نصرالله فراتر از یک سابقه ۴۰ساله است و این تعامل یک تعامل ۶۰۰ساله ریشه‌دار مبتنی بر فرهنگ ناب شیعی است.

وی ادامه داد:  اساساً بخش مهمی از شکل‌گیری حکومت شیعی در ایران وابسته به علمای بزرگ لبنان است و با این نگاه حزب‌الله یک شجره طیبه روئیده در بوستان تمدنی ایران و لبنان است و صرفاً یک حزب سیاسی و نظامی نیست.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: تشکیل دولت صفوی یکی از مهم‌ترین برهه‌هایی بود که در تاریخ شکل‌گیری تمدن ایرانی ــ اسلامی اتفاق افتاد و صفویان می‌دانستند که برای تشکیل حکومتی شیعی که بتواند ایران را یکپارچه و قوی کند، تثبیت مشروعیت حکومتشان از منظر فقه شیعی مسیر منتخب شد، به همین دلیل از علمای جبل‌عامل دعوت کردند تا به ایران مهاجرت کنند.

امام‌جمعه پارس‌آباد: ورزشکاران پارس‌آبادی از امکانات ورزشی راضی نیستند
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر باقری بنابی امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: مردم و ورزشکاران منطقه از وضعیت ورزش شهرستان پارس‌آباد ناراضی هستند و این وضعیت نامطلوب باید هر چه سریع‌تر توسط مسئولین حل‌وفصل شود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون شهر اولتان در دوران جدید تصریح کرد: شهر اولتان پس از به شهر تبدیل‌شدن پیشرفت چشمگیری داشته است؛ ولی همچنان جوانان و مردم این شهر از کمبود فضای ورزشی و آب شرب آلوده گله‌مند و در مضیقه هستند.
 

یحیی سنوار مجاهد بزرگ تا آخرین لحظه با اسرائیل جنگید

 باقری بنابی با تسلیت شهادت یحیی سنوار تصریح کرد: یحیی سنوار مجاهد بزرگ و رشید تا آخرین لحظه و حتی با آخرین سلاح جلوی اسرائیل ایستاد و جنگید نشان داد راه مقاومت و جهاد برای همیشه تا آزادی قدس شریف ادامه دارد.
 وی با اشاره به حماسه و حضور میلیونی مردم در جمعه نصر افزود: حضور میلیونی مردم غیور ایران اسلامی پشت سر امام و ولی‌فقیه زمان آثار و برکات متعددی داشت و باعث ایجاد حرکت عظیمی در کشور شد و امنیت پایدار را در کشور تضمین کرد.
رئیس فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در نمازجمعه نصر به رجزخوانی‌های بزدلانه دشمن پایان داد و نقشه‌هایشان را نقش‌برآب کرد.

 وی گفت: امروز می‌بینم که ملت ایران باکمال شوق و اشتیاق فداکاری‌هایی می‌کند که همه اینها از عشق و علاقه سرشار ملت ایران به نظام اسلامی و رهبری  است و قاطعانه می‌شود گفت ملت ایران همتا ندارد.

 امام‌جمعه گرمی: فساد مردم از فساد مسئولین ناشی می‌شود
آیت‌الله صفری، امام‌جمعه گرمی در خطبه‌های این هفته شهرستان گرمی اظهار داشت: خانواده‌ای که نه اخلاق را رعایت می‌کند نه احکام شرع را، در حقیقت میدان جنگ است.
وی افزود: در چنین خانواده‌ای مظلوم‌ترین موجود، بچه‌های خانه هستند، چراکه نه کسی هست به آنها ادب یاد دهد، نه کسی هست از آنها حمایت کند و هر روز مورد آزار و اذیت والدین بی‌خرد خود هستند و به تنهائی با تمام مشکلات خود می‌سازند و خانه برای آنها امنیت ندارد، از خانه فرار می‌کنند و یا به مواد مخدر پناه می‌برند و یا گرفتار دوست ناباب می‌شوند؛ تولیدات چنین والدینی برای جامعه انسان‌های مضر و ناباب است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت امیر (ع) می‌خواهد جامعه‌ای که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند جامعه باتقوا و صادق و پرتلاش و عفیف باشد و هر کس در این راستا قدم بردارد به مولای متقیان کمک کرده است.

آیت‌الله صفری در پایان سخنان خود گفت: فساد مردم از فساد مسئولین ناشی می‌شود، بی تقوائی مردم از بی تقوائی مسئولین است و باید اعتراف کنیم در حکومت اسلامی از این که مسئولین خداترس داشته باشیم غفلت کرده‌ایم.

امام‌جمعه نمین: مقاومت ضربه کاری به پایه‌های نظامی و مدیریتی صهیونیست  زد

حجت‌الاسلام اسدزاده امروز در نمازجمعه شهرستان نمین در مسجد جامع با تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش گفت: توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و همچنین هدایت و ارشاد جامعه به سمت ورزش‌های همگانی ضروری است.

وی با بیان اینکه منطق مقاومت به‌عنوان پیامد مبارک توسعه و صدور گفتمان انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام مطرح است، اظهار داشت: گفتمان مقاومت در ایران سوریه، عراق، یمن، لبنان، فلسطین، حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین به‌گونه‌ای بوده که توانسته است معادلات حاکم منطقه غرب آسیا را به نفع مصالح عمومی امت اسلامی دچار دگرگونی کند.

امام‌جمعه نمین تصریح کرد: زخم کاری جبهه مقاومت بر پیکره نحس رژیم غاصب بسیار بوده است از کشته‌های فراوان، ناامنی‌ها در شهرک‌های اسرائیل و تعطیلی کسب‌وکارها و تجارت آنها آسیب بزرگی است که مقاومت به پایه‌های نظامی و مدیریتی صهیونیست زده است.

وی ادامه داد: جنگ غزه جنگی است که یک طرف آن آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و دولت‌های منطقه و رژیم صهیونیستی و یک طرف آن مردم مظلوم غزه است، این دولت‌ها جنگ را ادامه می‌دهند تا در پرتو این جنگ، سامان جدید بین‌المللی را برای حفظ سیطره خود ایجاد کنند.

 اسدزاده اضافه کرد نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت بیایید با هم در جهت تغییر منطقه خاورمیانه کار کنیم اگر با هم نباشیم و همدست نشویم شرایط آسیا به‌طورکلی علیه ما پیش خواهد رفت.

وی به سالروز شهادت آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی اشاره و این عالم ربانی را مجاهد مبارز وصف کرد و گفت: این شهید در سال ۱۳۴۱ همراه امام راحل به مبارزه با رژیم طاغوت برخاسته و در پیشبرد نهضت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد.

 امام‌جمعه نمین باتوجه‌به بزرگداشت و تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان بیان داشت: شهید نیلفروشان گمناماما خوشنام بود؛ این شهید خیلی متواضع و مردم‌دار و در میدان جنگ فرماندهی رشید، شجاع و استراتژیست بود که اخلاص و توکل کم‌نظیر این شهید به خدا وی را لایق شهادت کرد.

وی با اشاره به شهادت یحیی السنوار گفت: این شهید فردی شجاع و در توانایی‌ها کم‌نظیر بود؛ این مجاهد بزرگ با طراحی طوفان‌الاقصی همه غاصبان و ظالمان را بی‌آبرو و بی‌حیثیت کرد و در لباس جهاد با شعار القدس لنا راه شهدای مقاومت و قدس را ادامه داد و الگوی میلیون‌ها جوان جبهه مقاومت شد.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • هرگز با وجود اسرائیل منطقه روی آرامش نمی‌بیند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه سه