سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68179
  • بازدید: 395
  • 1403/07/28 - 07:33:20

معاون امور عمرانی شهردار سرعین:

سرعین برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده است

سرعین برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده است

معاون امور عمرانی شهردار سرعین گفت: مناسب‌سازی شهر برای نابینایان یکی از جنبه‌های مهم ایجاد شهری فراگیر و عادلانه است.

 بهزاد بدل زاده در گفتگو با خبرنگار  اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: ۹۰ درصد خیابان‌های شهر سرعین با طرح جورچین خطی باهدف تسهیل در تردد نابینایان در این شهرستان تعبیه شده است.

وی افزود: با توجه‌ به گردشگری بودن شهرستان سرعین در مرکز شهر پل عبور معلولین، ایجاد رمپ‌های تردد در شهر، پارک خودرو معلولین، مراکز تفریحی و سایر امکانات برای معلولان در سرعین اجرا شده است.

 معاون امور عمرانی شهردار سرعین گفت: مناسب‌سازی شهر برای نابینایان یکی از جنبه‌های مهم ایجاد شهری فراگیر و عادلانه است که به همه شهروندان امکان دسترسی و استفاده از فضاهای عمومی و خدمات شهری را می‌دهد.

وی تصریح کرد: نابینایان و افراد کم‌بینا به دلیل محدودیت‌های بینایی، با چالش‌های متعددی در استفاده از فضاهای شهری مواجه هستند؛ بنابراین، ضروری است که شهرها با تغییرات و اصلاحات مناسب در زیرساخت‌ها، تسهیلات و فناوری‌ها برای نابینایان، به ارتقای کیفیت زندگی این گروه بپردازند.

بدل زاده افزود: در پیاده‌روها و فضاهای عمومی یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌تواند به نابینایان کمک کند تا بدون نیاز به همراهی دیگران در شهر حرکت کنند. این مسیرها به طور معمول از برجستگی‌های خاصی تشکیل شده‌اند که با حس لامسه پا یا عصای سفید تشخیص داده می‌شوند و نابینایان را در مسیر درست هدایت می‌کنند.

وی مطرح کرد: چراغ‌های راهنمایی و تقاطع‌های مجهز به علائم صوتی می‌توانند به نابینایان کمک کنند تا با اطمینان بیشتری از خیابان‌ها عبور کنند. این علائم معمولاً صدای مشخصی را در زمان عبور امن از خیابان پخش می‌کنند و به نابینایان زمان دقیق عبور از تقاطع‌ها را اعلام می‌کنند.

معاون امور عمرانی شهردار سرعین گفت: فنّاوری‌های هوشمند مانند اپلیکیشن‌های راهبری، دستگاه‌های GPS مخصوص نابینایان و وسایل پوشیدنی مجهز به حسگرهای پیشرفته می‌توانند نقش مهمی در بهبود حرکت و مسیریابی نابینایان در شهر ایفا کند. این فناوری‌ها به افراد نابینا امکان می‌دهند که اطلاعات دقیق درباره موقعیت مکانی خود را دریافت کرده و به‌صورت ایمن‌تری به مقصد برسند.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • سرعین برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه یک