سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 68188
  • بازدید: 635
  • 1403/07/28 - 14:10:23

امروز عطر شهادت در گرمی پیچید؛

تشییع پیکر سردار همایون در گرمی + تصاویر

تشییع پیکر سردار همایون در گرمی + تصاویر

مراسم تشییع پیکر سردار «حمایت همایون» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانباز ۸۵ درصد، با حضور گسترده مردم ولایی و شهیدپرور شهرستان گرمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، سردار «حمایت همایون»، جانباز سرافراز ۸۵ درصد و چهره ماندگار و گمنام ایثار استان اردبیل و شهرستان گرمی و تنها شهید زنده این شهرستان به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست. 

پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام که پس از سال‌ها درد و رنج جانبازی عصر روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در یکی از بیمارستان‌های تهران به خیل شهدای دفاع مقدس پیوست امروز ۲۸ مهر ساعت ۱۰:۰۰ صبح از میدان سردار سلیمانی شهر گرمی به سمت گلزار شهدای محله صاحب‌الزمان (عج) تشییع و تدفین شد.

همچنین مراسم یادبود روز یکشنبه ۲۹ مهرماه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد جامع شهر گرمی برای آقایان و در مسجد قلعه‌باشی این شهر برای بانوان برگزار خواهد شد.

سردار همایون با ۱۶۸ ماه حضور در هشت سال دفاع مقدس به نماد ایثار و مقاومت در دشت مغان اردبیل تبدیل شده است، دلاورمردی‌های این شیر بیشه همچنان نقل محافل است و جان‌فشانی و ایستادگی سردار همایون را همه به‌خاطر دارند.

حمایت همایون، نماد مقاومت مغان در سال ۱۳۳۵ در روستای آقاحسن بیگلوی شهرستان گرمی متولد شد. وی در زمان جوانی به لحاظ احساس مسئولیت و تکلیف دینی در قبال تهاجم نظامی عراق به خاک میهن یار و دیار را به شوق جانبازی در راه میهن ترک کرد و راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت شد. وی در طول ۱۶۸ ماه ایثار و مقاومت و حضور در دفاع مقدس با ۸۵ درصد جراحت به درجه جانبازی نائل آمد.

سردار حمایت همایون به‌خاطر مسئولیت‌های خطیری همچون جانشینی پایگاه، فرماندهی گروهان، گردان، تیپ و هدایت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد در بیش از ۱۵ عملیات نظامی بر علیه دشمن متجاوز حضور و مشارکت فعال داشت.

وی به لحاظ اشتهار در ایثار و مقاومت و به‌خاطر به اسارت گرفتن بیش از ۱۰۰ نفر از بعثی‌ها در جنگ تحمیلی طی مراسمی در گرمی به‌عنوان نماد مقاومت این شهرستان معرفی شد. صلابت حضور وی در مقابله با عراقی‌ها در جبهه‌های غرب و نواحی کردستان، همچنان به‌عنوان شیرین‌ترین داستان حماسی دلیرمردان ایرانی در محافل نقل می‌شود و خاک‌ریزهای جبهه جان‌فشانی و ایستادگی سردار همایون را به‌خاطر دارند.

این رزمنده دلیر به دریافت ۱۷ لوح تقدیر و تندیس افتخار از مقامات لشکری و کشوری مفتخر شده بود و به‌عنوان پاسدار بازنشسته در شهر گرمی زندگی می‌کرد؛ این شهید مورداحترام مردم، مسئولان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و همچنین در عملیات آزادسازی خرمشهر و در درگیری‌های تن‌به‌تن این عملیات حضور پر رنگ داشته است.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.


انتهای خبر/ س

اشتراک‌گذاری

  • تشییع پیکر سردار همایون در گرمی + تصاویر

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج به‌اضافه ده