سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 68202
  • بازدید: 300
  • 1403/07/29 - 13:04:42

دادستان اردبیل:

اراذل‌واوباش اردبیل شامل ارفاق نمی شوند

اراذل‌واوباش اردبیل شامل ارفاق نمی شوند

دادستان اردبیل گفت: ارفاق‌های طرح پایش شامل مجرمین و متهمین مرتبط با جرایم خشن و مخل نظم و امنیت عمومی و اراذل‌واوباش نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی دادستانی اردبیل، جلال آفاقی صبح امروز در مراسم آغاز طرح پایش زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و ارتقای کارکرد زندان در بازپروری اجتماعی و اصلاح مجرمین را از اهداف اجرای طرح پایش دانست.

وی با تأکید مجدد به تفاوت مجرمین و متهمین مرتبط با جرایم خشن و مخل نظم و امنیت عمومی و اراذل‌واوباش، افزود: ارفاق‌های طرح پایش شامل این دسته از زندانیان نخواهد بود.

دادستان اردبیل با اشاره به سند تحول قضایی، ضرورت تلاش برای افرایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی را یادآور شده اظهار داشت: اجرای مجازات باید به اصلاح مجرمین، بازپروری و باز اجتماعی‌کردن آن‌ها بینجامد.

آفاقی ادامه داد: اجرای به‌موقع و دقیق احکام قضایی موجب اعتماد مردم به دستگاه قضایی، احقاق حقوق، ارتقای احساس عدالت و امنیت و رضایتمندی در جامعه بوده، همواره باید موردتوجه واحدهای اجرای احکام کیفری دادسراهای سراسر استان باشد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح پایش زندانیان مواردی چون وضعیت قرار متهمان زندانی، رد مال یا استرداد مال ناشی از جرم، تعلیق اجرای مجازات، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط، آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، پذیرش توبه متهمان یا محکومان غیرقطعی و جرایم حدی واجد شرایط فاقد سابقه و امکان اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان به‌صورت فوق‌العاده و در بازه زمانی مشخصی بررسی و اقدامات قانونی لازم با رویکرد کاهش جمعیت کیفری انجام خواهد پذیرفت.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • اراذل‌واوباش اردبیل شامل ارفاق نمی شوند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو منهای هفت