سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68214
  • بازدید: 424
  • 1403/07/30 - 08:41:45

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

دامداران اردبیل جابه‌جایی دام را جدی بگیرند

دامداران اردبیل جابه‌جایی دام را جدی بگیرند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه‌ به هشدارهای هواشناسی دامداران و عشایر نسبت به جابه‌جایی دام به مکان‌های امن اقدام کنند تا از بروز تلفات سرمازدگی دام پیشگیر شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، سید کمال‌الدین میرجعفریان شامگاه یکشنبه در جلسه مدیریت بحران در اردبیل، اظهار داشت: با توجه هشدارهای جدی هواشناسی در سطح کشور و سطح استان اردبیل که هشدار شرایط زرد و نارنجی برای کشاورزی و روزهای آتی شرایط قرمز پیش‌بینی‌شده است جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران در استان برگزار و مقرر شد که دستگاه‌ها اجرایی و خدمات‌رسانی برای جامعه هدف اطلاع‌رسانی بسیار مناسب و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا از بروز هرگونه خسارت مالی و جانی در سطح استان جلوگیری شود.

 وی افزود: جهاد کشاورزی استان اردبیل موظف شد به کشاورزان و دامداران نسبت به برداشت به‌موقع محصول و جابه‌جایی دام توسط دامداران و عشایر و همچنین انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از محصولات باغی اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.

صاحبان صنایع در اردبیل سوخت دوم واحدهای تولیدی را تأمین کنند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه‌ به کاهش دما و افزایش مصرف گاز احتمال قطعی گاز وجود دارد و ضروری است تمام واحدهای تولیدی از قبیل مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و سایر واحدهای تولیدی مجهز به مخزن سوخت دوم شده و سوخت موردنیاز خود را از شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان تهیه کنند.

 میر جعفریان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی در آمادگی حداکثری قرار گیرند همچنین اداره کل راهداری و شهرداری نیز تمهیدات و اقدامات به موقعی را برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر برون‌شهری، جاده‌ها و معابر درون‌شهری و استقرار اکیپ‌های راهداری اقدام بکنند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری، هلال‌احمر، اورژانس و پلیس‌راه در قالب طرح زمستانی از ماه آینده تا فصل بهار در جاده‌ها حضور مستمر خواهند داشت افزود: از عموم مردم درخواست داریم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا در فصل سرما شاهد قطعی گاز نباشیم.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • دامداران اردبیل جابه‌جایی دام را جدی بگیرند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده به‌اضافه دو