سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 68228
  • بازدید: 99
  • 1403/08/01 - 11:08:28

مدیرکل گمرکات استان اردبیل عنوان کرد:

افزایش ۵۴ درصدی صادرات از گمرکات اردبیل

افزایش ۵۴ درصدی صادرات از گمرکات اردبیل

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: صادرات از گمرکات استان در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۵۴ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، عمران احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  توسعه واحدهای تولیدی در استان زمینه را برای صادرات بیشتر فراهم کرده است به‌طوری‌که در نیمه نخست امسال ۱۵۶ هزار تن محصول به ارزش ۷۹ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۵۴ درصد و از لحاظ وزنی ۴۲ درصد افزایش صادرات از گمرکات استان را شاهد بودیم.

مدیر گمرکات استان اردبیل تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان و گمرک بیله‌سوار محصولات کشاورزی، فولادی و ساختمانی است که به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است و ظرفیت صادرات استان از این میزان هم می‌تواند بیشتر باشد.

 حل مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان اردبیل

احمدی ادامه داد: صادرکنندگان استان اردبیل سال جاری و سال گذشته با مشکل رفع تعهد ارزی مواجه بودند و برای اینکه مشکل صادرکنندگان حل شود صادرکنندگان با واردات در مقابل صادرات نسبت به رفع تعهدات ارزی اقدام کردند.

وی بیان کرد: از محل صادرات در مقابل واردات در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۸۱۷ دستگاه واردات کشنده از کشورهای اروپایی به کشور را داشتیم که ۸۱۷ دستگاه مربوطه از گمرکات استان اردبیل ترخیص شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بالای ۲۰۰ هزار تن محصول از گمرکات استان خارج شود.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • افزایش ۵۴ درصدی صادرات از گمرکات اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده منهای نه