سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 14 اسفند 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 70123
  • بازدید: 370
  • 1403/12/13 - 17:33:37

آنچه مدیران سابق و جدید آموزش و پرورش اردبیل گفتند:

تلاش برای ارتقای کیفیت آموزش در اردبیل

تلاش برای ارتقای کیفیت آموزش در اردبیل

مدیران سابق و جدید آموزش‌وپرورش استان اردبیل بر نهادینه‌کردن تفکر برنامه‌محور، تحقق عدالت آموزشی، انسداد مبادی بی‌سوادی، تأمین فضاهای آموزشی، توسعه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، ارتقای ورزش دانش‌آموزی و تقویت ارتباط والدین تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، کلام‌الله صفری ظهر امروز در آئین تکریم مدیران کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل، با ارائه گزارشی از دوران خدمت ۳۶ماهه خود به چالش‌های پیشرو و دستاوردهای کسب شده اشاره کرد و گفت: تأمین معلم، فضای آموزشی و زیرساخت‌ها، از اولویت‌های اصلی دوره مدیریتی بنده بود.

رتبه کنکور استان اردبیل صعودی قابل‌توجه داشت

 وی ادامه داد: تراکم کلاسی استان اردبیل با کاهشی چشمگیر از ۵۵ به ۴۵ دانش‌آموز رسیده است؛ همچنین، میانگین نمرات امتحانات نهایی استان صعودی بوده و رتبه کشوری از جایگاه ۳۱ به ۲۰ ارتقا یافته است و رتبه کنکور استان نیز با صعودی قابل‌توجه، از انتهای جدول به رتبه ۲۴ رسیده است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل به کمبود فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۲ مترمربع اعلام شد که یک مترمربع از میانگین کشوری پایین‌تر است و وجود ۷۷۷ مدرسه تخریبی و نیاز به ۸۰۰۰ کلاس درس جدید تا پایان برنامه هفتم توسعه، ضرورت ساخت سالانه ۱۷۰۰ کلاس درس را گوشزد می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ کلاس درس جدید در استان احداث شده است. همچنین، سرانه فضای ورزشی استان از ۲۱ به ۵۷ سانتی‌متر مربع افزایش‌یافته است.

 صفری ادامه داد: در طول ۳۶ ماه خدمتم حتی یک روز هم مرخصی نرفتم و تمام تلاشم را برای بهبود آموزش استان بکار گرفتم.

ارتقای جایگاه معلمان ضروری است

در ادامه مراسم تکریم مدیرکل پیشین آموزش‌وپرورش استان اردبیل، سید اردشیر رشیدی آل‌هاشم، مدیرکل جدید این سازمان نیز به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خودپرداخت.

وی تعلیم‌وتربیت را مهم‌ترین نقطه اشتراک بین حاکمیت و مردم دانست و بر لزوم تلاش جمعی برای تربیت شهروند مطلوب تأکید کرد.

مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش استان اردبیل با اشاره به اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی نظام، تربیت نیروی انسانی مؤمن، خردورز، ظلم‌ستیز، ایثارگر و خدوم را از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش برشمرد.

وی معلم را محور اصلی فرایند تعلیم‌وتربیت معرفی کرد و گفت: همه ما مدیون زحمات معلمان و مربیان هستیم و باید نقش آن‌ها را در شکل‌گیری هویت فردی و اجتماعی خود پررنگ کنیم.

رشیدی آل‌هاشم، افزایش انگیزه خدمت و ارتقای جایگاه معلمان را ضروری دانست و تأکید کرد: کارایی و اثربخشی در کشور، در گرو بهره‌مندی از خدمات معلمان و استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهیختگان است.

وی در ادامه، به تشریح برنامه‌های خودپرداخت و مشارکت نخبگان، نهادینه‌کردن تفکر برنامه‌محور، تحقق عدالت آموزشی، انسداد مبادی بی‌سوادی، تأمین فضاهای آموزشی، توسعه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، ارتقای ورزش دانش‌آموزی، نظام جامع سلامت دانش‌آموزی، افزایش دانش و مهارت دانش‌آموزان، تقویت ارتباط والدین با مدرسه و توسعه هوشمندسازی مدارس را از اولویت‌های اصلی دوره مدیریتی خود عنوان کرد.





انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • تلاش برای ارتقای کیفیت آموزش در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای یک