- گروه: اقتصادی
- کد خبر: 70156
- بازدید: 405
- 1403/12/15 - 15:30:56
مدیرعامل هلدینگ گروه اقتصاد مردمی:
بعضی از کسبها در آستانه تعطیلی هستند

مدیرعامل هلدینگ گروه اقتصاد مردمی گفت: بعضی از کسبوکارها به علت شرایط اقتصادی تعطیل و یا در آستانه تعطیلشدن هستند که در این شرایط بنیاد تعاون بسیج وارد میدان شده تا با انجام کارهای بر زمینمانده به تولیدکنندگان خدمت کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در رابطه با نشست جمعی از تولیدکنندگان صنایعدستی و صنایع تبدیلی استان اردبیل در اردبیل بیان داشت: بزودی رویداد انتقال تجربه با حضور کارآفرینان برتر در استان اردبیل برگزار می شود تا با ارائه الگوهای موفق کسبوکار در زمینههای مختلف ضمن آشنایی تولیدکنندگان اردبیل موجب بروز خلاقیتها در ارائه بستهبندیها و رفع ایرادات بازاریابی شود که این روند به نوبه خود شکوفایی اقتصاد استان اردبیل را نیز در برخواهد گرفت.وی به تشریح فعالیتهای این هلدینگ اقتصادی پرداخت و گفت: هدف ما توسعه اقتصادی و افزایش بهرهوری و درآمد واحدهای تولیدی دارای دانش فنی و محصول آماده ورود به بازار مصرف است.
مدیرعامل
هلدینگ گروه اقتصاد مردمی با بیان اینکه بعضی از کسبوکارها بنا به دلایلی
از جمله شرایط اقتصادی تعطیل و یا در آستانه تعطیلشدن هستند گفت: بنیاد
تعاون بسیج بهمنظور تقویت کسبوکارهای دارای دانش فنی و محصولات آماده
ورود به بازار، وارد میدان شده تا با انجام کارهای بر زمینمانده به
تولیدکنندگان خدمت کند.
عدم اخذ مجوز معضلی برای تجاریسازی و فروش محصولات کارگاههای تولیدی کوچک است
وی در ادامه سخنان خود به مشکلات کارگاههای تولیدی در زمینه صنایعدستی و صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: عدم اخذ مجوز فعالیت یکی از مهمترین مشکلات کارگاههای تولیدی کوچک و مشاغل خانگی است که این عامل خود بهعنوان معضلی برای تجاریسازی و فروش محصولات تولیدکنندگان شده است.
صالحپور از
بستهبندی و سیب سلامت و مکان عرضه محصولات بهعنوان مشکلات دیگر
کارگاههای کوچک و مشاغل خانگی نام برد و گفت: عدم موفقیت بسیاری از
کسبوکارهای کوچک در عدم آشنایی تولیدکنندگان با بازار فروش است.
وی با بیان اینکه تولیدکننده خوب فروشنده خوب نیست گفت: یک تولیدکننده برای موفقیت در کار خود باید قبل از آغاز به تولید محصول به دنبال بازاریابی شود و بنا به سلایق مردم و نیاز بازار به تولید محصول مدنظر بپردازد تا بتواند در کنار تولید خوب به فروش بالا نیز دست یابد.
سرمایه در هلدینگ اقتصاد مردمی در اولویت پنجم است
مدیرعامل هلدینگ گروه اقتصاد مردمی از سرمایه بهعنوان یکی از مهمترین عوامل تولید نام برد و گفت: در هلدینگ اقتصاد مردمی سرمایه در اولویت پنجم است چراکه نیاز مردم، تولید خوب و محصول آماده برای ورود به بازار دارای دانش فنی برای ما دارای اولویت است.
صالحپور تصریح کرد: تولیدی از ارزش و بهرهوری برخوردار است که قبل از آغاز به تولید، محصولش بازاریابی شود.
وی به لزوم برگزاری دورههای آموزشی بازاریابی برای تولیدکنندگان کارگاههای کوچک و مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که تولیدکنندگان نسبت به فنون بازاریابی آشنایی نداشته باشند هرچقدر هم محصول خوب و باکیفیتی ارائه کنند در فروش و سودآوری با مشکل مواجه خواهند شد.
مدیرعامل هلدینگ گروه اقتصاد مردمی از تولید یک هزار و ۲۰۰ دقیقه محتوای
تخصصی بازاریابی و فروش کسبوکارهای کوچک تولید بهصورت رایگان برای صاحبان
مشاغل خرد و کوچک و خانگی خبر داد و گفت: این مجموعه آموزشی در ۲۷
قالبهای پادکست، وبینار، موشنگرافیک در بسترهای مجازی از جمله آپارات
بهصورت رایگان در اختیار مخاطبان گذاشته شده است.
اخذ قرارداد هلدینگ اقتصاد مقاومتی با سرخوشههای تولید پوشاک ایرانی و اسلامی
وی
به حوزه پوشاک نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز هلدینگ اقتصاد مردمی
با بسیج جامعه زنان در زمینه طرح فدک و رویداد فروخت ویژه طراحی لباس به
سبک ایرانی و اسلامی همکاری میکند.
صالحپور با بیان اینکه جنس فعالیت و مشارکت هلدینگ اقتصاد مردمی با سایر مؤسسات فعال در زمینه مشارکت متفاوت است گفت: به دلیل اینکه ما از منابع مالی خودمان در پروژهها استفاده میکنیم به دنبال سودآوری هستیم و روی پروژههایی که دارای سود قطعی هستند ورود پیدا میکنیم.
وی به آسیبشناسی
تولید پوشاک ایرانیاسلامی پرداخت و گفت: به دلیل اینکه این نوع تولیدات
در جامعه کم است و طراحان کمی در این حوزه فعالیت میکنند محصولات تولیدی
نیز نسبت به محصولات مشابه از بهای تمام شده سه برابری برخوردار هستند که
این خود عامل مهم بهای پوشاک ایرانی اسلامی است.
مدیرعامل هلدینگ گروه اقتصاد مردمی یکی دیگر از عوامل قیمت بالای پوشاک ایرانی و اسلامی را عدم مکان عرضه محصولات برای آحاد مردم نام برد و گفت: علاقهمندان برای دستیابی به این نوع محصولات باید با ذرهبین دنبال مکانهای عرضه محصولات پوشاک ایرانی اسلامی بگردند.
وی از اخذ قرارداد با سرخوشههای تولید پوشاک ایرانی و اسلامی بهعنوان یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات عرضه پوشاک ایرانی و اسلامی در بازار آن هم به قیمت مناسب و پایدار نام برد و گفت: تولیدکنندگان سرخوشه میتوانند با تأمین مواد اولیه از جمله پارچه بهصورت عمده ضمن کاهش بهای تولید محصولات با در اختیار گرفتن مکان مناسب و دسترس برای عموم مردم مشکلات در زمینه عرضه محصولات پوشاک ایرانی اسلامی نیز برطرف خواهد شد.
مدیرعامل هلدینگ گروه اقتصاد مردمی از سریدوزی نیز بهعنوان یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در عرصه پوشاک نام برد و گفت: سریدوزی برای تولیدکننده سودآور نبوده ضمن اینکه بازار مبتنی بر مشتریمحور است؛ بنابراین تفاهم با سرخوشه و ایجاد مرکز فروش برای تولیدکنندگان بهترین شیوه برای تولیدکنندگان کوچک در زمینه پوشاک ایرانی و اسلامی است که در این زمینه هلدینگ اقتصاد مردمی آماده سرمایهگذاری در خرید مواد اولیه و در اختیار قراردادن مکان مناسب برای فروشگاه است.
ایران با ۱۶ شهر خلاق در زمینه صنایعدستی جزو برترینهای جهان است
وی در ادامه سخنان خود به مشکلات حوزه صنایعدستی نیز اشاره کرد و گفت:
ایران با ۱۶ شهر خلاق در زمینه صنایعدستی جزو برترینهای جهان است؛ ولی
بنا به دلایلی از جمله بستهبندیهای ضعیف و عدم ارزش افزوده محصولات از
لحاظ اقتصادی جزو ده کشور جهان هم قرار ندارد.
صالحپور از شناسایی دو
هزار نوع بستهبندی برای انواع محصولات در کشور خبر داد و گفت: آشنایی
تولیدکنندگان با بستهبندیهای جذاب و دارای ارزش افزوده در بازاریابی و
فروش محصولات تأثیر بسزایی دارد.
انتهای خبر/ ش
دیدگاهها