دوشنبه 1403/04/18 23:30 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 14
1403-03-20 11:22 - شماره خبر : 103465 0
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل:

سومین دستگاه سنجش هوای اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: سومین دستگاه سنجش هوا توسط شهرداری اردبیل برای سنجش آلودگی هوا به‌زودی در مرکز شهر نصب خواهد شد.

 حسن قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» گفت: تداوم حیات انسان‌ها بستگی به حفظ و حراست از محیط‌زیست دارد و باید در هر قشری تفکر حفظ محیط‌زیست جاری باشد تا بتوانیم این میراث گرانی بها را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

 وی افزود: محیط‌زیست یک نعمت خدادادی است که در اختیار ما قرار گرفته است و باید شکرگزار این نعمت باشیم و
 در دین مبین اسلام هم بر حفظ محیط‌زیست تأکید و در اصل ۵۰ قانون اساسی نیز حفظ محیط‌زیست وظیفه همگانی عنوان شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست را آموزش و تنویر افکار عمومی و مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: طبق قانون، نقش سازمان حفاظت محیط‌زیست نظارتی و حاکمیتی است و در بحث محیط‌زیست ما در جایگاه مطالبه‌گری داریم و فقط در بحث صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست اختیارات اجرایی دارد.

 وی ادامه داد: محیط‌زیست مخالف توسعه نیست و هر توسعه هم بدون رعایت محیط‌زیست پایدار نیست و طبق قانون باید کلیه ساخت‌وسازها و احداث پروژه‌های صنعتی باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشند.

 قاسم‌پور به تخلیه فاضلاب خانگی توسط خودروهای لجن‌کش زیر پل زرناس اشاره کرد و گفت: با ورود دادستان اردبیل مقرر شد این مشکل تا شهریور با جای نمایی مکان جدید حل شود.

 وی گفت: سومین دستگاه سنجش هوا توسط شهرداری اردبیل برای سنجش آلودگی هوا به‌زودی در مرکز شهر نصب خواهد شد .

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل افزود: در بسیاری از کشورهای جهان قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای تولید، مصرف و توزیع پلاستیک وجود دارد، در کشور ماهم در دولت سیزدهم در مهرماه ۱۴۰۱ آیین‌نامه‌ای در این زمینه تدوین و ابلاغ شد که تولید ریز پلاستیک‌ها را ممنوع کرده است.

 وی تأکید کرد: تمامی ۱۵ مرکز بیمارستانی دولتی و خصوصی در سطح استان مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی پسماند هستند و مراکز خصوصی، آزمایشگاه‌ها و مطب‌ها دندانپزشک‌ها نیز با مشارکت بخش خصوصی بیش از ۹۰ درصد پسماندهای این مراکز بی‌خطرسازی شده و در محل‌های دفن با اصول بهداشتی دفن می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

https://www.sabalanema.ir/short/VmBD7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر