دوشنبه 1403/04/18 23:36 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 14
1403-03-20 12:10 - شماره خبر : 103468 0
کارشناس روان‌شناسی:

گل‌وگیاه خانگی موجب دفع انرژی منفی می‌شود

کارشناس روان‌شناسی گفت: گیاهان و گل‌های خانگی موجب دفع انرژی‌های منفی می‌شود.

 طاهر عزت خواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما اظهار داشت: گیاهان در زندگی انسان‌ها تأثیر قابل‌توجهی دارند و عمدتاً بر احساسات و روان اثر می‌گذارند. این اثرگذاری موجب می‌شود که گیاهان جز ضروری و ناگزیری از زندگی ما تبدیل شود.

 وی افزود: در روایات متعددی از اهل‌بیت (ع) درباره خواص گل‌وگیاه صحبت شده است. ازبین‌بردن استرس، رهایی از اضطراب، درمان برخی بیماری‌ها و ایجاد شادابی و نشاط بعضی از این موارد است، حتی در برخی از روایات آمده است که پیامبر اکرم (ص) گل هدیه می‌دادند و منشأ آنها را بهشت معرفی کردند.

 کارشناس روان‌شناسی گفت: گل‌ها و گیاهان از دیرباز موردتوجه بشر بوده و امروزه هم همه‌جا با ما هستند، از تولد تا مرگ از زمانی که با دسته‌گلی به استقبال ولادت‌ها می‌رویم تا شرکت در مراسم ازدواج و عیادت‌ها و صله‌رحم، و بالاخره آن هنگام که عمر انسان به آخر می‌رسد، دسته‌گل‌ها تا دم مرگ و تا مزار، ما را بدرقه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در روایات اسلامی هم نگاه‌کردن به سبزه سفارش شده که موجب نشاط و سلامتی می‌شود و گیاهان و گل‌های خانگی موجب دفع انرژی‌های منفی می‌شود.

عزت خواه افزود: رنگ سبز روحیه شادی و شادابی را در انسان‌پرورش می‌دهد کودکانی که در باغچه با گل‌وگیاه بازی می‌کنند در مدرسه قدرت خیال‌پردازی بیشتری دارند و برقراری روابط عمیق عاطفی در خانواده و در جمع دوستان راحت‌تر می‌شود و حتی سالمندانی که با گل‌وگیاه سروکار دارند نسبتاً دچار افسردگی و اختلالات روانی کمتری می‌شوند.

وی ادامه داد: حتی پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیمارانی که پنجره‌ آنها مشرف به باغ و گلستان و گیاهان بوده زودتر از بقیه بهبودی و سلامت خود را باز می‌یابند.

 عزت خواه در پایان سخنان خود گفت: افرادی که در کنار تخت خواب خود برگ‌های سبز دارند برای بهبود خوابشان مفید بوده و کمتر دچار کابوس یا اختلال خواب می‌شوند.

انتهای پیام/

https://www.sabalanema.ir/short/eqrDR
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر