سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 10
  • بازدید: 1,909
  • 1403/06/16 - 09:20:37

همه با هم حافظ محیط‌زیست باشیم؛

دریاچه نئور چرا طعمه حریق شد؟

دریاچه نئور چرا طعمه حریق شد؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اردبیل گفت: به گردشگران و مسافران توصیه می‌کنیم با توجه به پوشش انبوه گیاهی در منطقه، در صورت برپا کردن آتش، از خاموش شدن آن اطمینان پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، منطقه حفاظت شده نئور که بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین و یکی از نقاط گردشگری استان اردبیل محسوب می‌شود، در ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه طعمه حریق قرار گرفت ومهار این آتَش‌سوزی گسترده تا ساعت ۱۱ روز بعد نیز ادامه یافت.

۵۰ هکتار از اراضی مجاور دریاچه نئور طعمه حریق شد

بر اساس اعلام مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اردبیل، بر اثر آتش‌سوزی اخیر بیش از ۵۰ هکتار از اراضی مناطق آزاد در مجاورت منطقه حفاظت شده نئور طعمه حریق شد.

حسن قاسم پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که  گفت: آتش‌سوزی به علت وجود پوشش گیاهی مرتعی با تراکم بالا و خشک و باد به نسبت شدید در منطقه به سرعت گسترش یافت و عملیات اطفای حریق  نیز به دلیل کوهستانی بودن منطقه، وزش باد و گیاهی انبوه یک ساله و چند ساله خشک تا ساعت چهار صبح روز پنجشنبه طول کشید که  در مجموع بیش از ۵۰ هکتار از اراضی مناطق آزاد در مجاورت منطقه حفاظت شده نئور طعمه آتش شد.

وی توصیه مهمی نیز به گردشگران و مسافران داشت و گفت: توصیه می‌کنیم با توجه به بارش‌های مناسب فصلی و وجود پوشش انبوه گیاهی در منطقه، در صورت برپا کردن آتش، از خاموش شدن آن اطمینان یابند.

به گفته قاسم‌پور، مهار آتش در منطقه حفاظت شده نئور با همکاری اهالی بومی و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل، نیروهای مردمی اعزامی از مرکز استان، نیروهای هلال‌احمر، منابع طبیعی، سپاه ناحیه و فرماندار شهرستان اردبیل انجام شد.

همه با هم حافظ محیط‌زیست باشیم

شینا انصاری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست،  در پیامی از هموطنان خواست تا همه با هم حافظ محیط‌زیست باشیم؛ وی در توئیتی نوشت: 

نیرو‌های محلی، نیرو‌های هلال‌احمر، سپاه منطقه، محیط‌بانان، ماموران منابع‌طبیعی  در عملیات خاموش کردن آتش‌سوزی منطقه «نئور» مشارکت کردند. همه با هم حافظ محیط‌زیست ایران باشیم.

هر چند با تلاش امدادگران آتش‌سوزی به درون منطقه حفاظت شده «نئور» کشیده نشد، اما از مردم عزیزمان تقاضا می‌کنم بدون رعایت ملاحظات ایمنی، در طبیعت آتش روشن نکنند. سهل‌انگاری ما می‌تواند به ذخیره طبیعی ایران آسیب جدی بزند.

همچنین اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست اردبیل اعلام کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های زیست محیطی مردم است.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • دریاچه نئور چرا طعمه حریق شد؟

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده منهای ده