سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 110
  • بازدید: 587
  • 1403/06/25 - 10:55:02

امام‌جمعه سرعین:

زمینه ازدواج آسان جوانان باید فراهم شود

زمینه ازدواج آسان جوانان باید فراهم شود

امام‌جمعه سرعین گفت: جامعه، مسئولین و خانواده در امر ازدواج و ساماندهی زندگی فرزندان خود دخیل هستند و باید زمینه‌های ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند تا سن افزایش پیدا نکند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار داشت: هدف و اهمیت ازدواج در اسلام با آرامش، اطمینان و احساس امنیت در انسان معنا پیدا می‌کند. هدف اهمیت ازدواج در اسلام تأمین نیازهای جنسی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و روانی انسان‌هاست. ازدواج در اسلام امر مقدسی است که نیازهای انسان در کمال مطلوب تأمین می‌شود.

وی افزود: جامعه، مسئولین، خانواده در امر ازدواج و ساماندهی زندگی فرزندان خود دخیل هستند و باید زمینه‌های ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند تا سن ازدواج افزایش پیدا نکند.

.امام‌جمعه سرعین با اشاره به ازدواج آسان گفت: در سال‌های اخیر با پیشرفت فنّاوری و ساخت لوازم رفاهی پیشرفته، خرید کالاهای تجملی و غیرضروری به هدف و آرزوهای زندگی افراد بسیاری به‌ویژه در قشر جوان تبدیل شده است که گاهی نیز منجر به ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها به دلیل عدم توانایی مالی می‌شود.

 شیرعلی پور خاطرنشان کرد: در بعضی از خانواده‌ها بر اثر فشار جامعه، فضای مجازی و یا دوستان زیر فشار قرار می‌گیرند و به‌ناچار به خانواده خود تحمیل می‌کنند که حتماً باید فلان جهیزیه یا در فلان مکان عروسی گرفته شود و در نهایت نتیجه این فشار و چشم و هم‌چشمی‌ها به طلاق کشیده می‌شود.

 وی افزود: اگر انسان برای زندگی خود تلاش کند و با تلاش و دسترنج خود زندگی خود را بسازد برای این زندگی ساخته شده هم تلاش می‌کند ارزش قائل می‌شود و اجازه خراب‌شدن این زندگی را نمی‌دهد اگر به دادگاه‌های منطقه خود مراجعه کنیم علت خیلی از طلاق‌ها، پرونده‌ها به‌خاطر سبک زندگی غربی و افکار منفی است.

 امام‌جمعه سرعین در آخر سخنان خود گفت: نکته مهم در این میان این است که هزینه عروسی چه گران و چه ارزان باشد، تأثیری در خوشبختی زندگی عروس و داماد نخواهد داشت. معمولاً پس از برگزاری این مراسم‌ها بر طبق عادت و تأثیرات دنیای مجازی، افراد عکس‌های تجملی خود را در اینستاگرام خود منتشر می‌کنند و حاضرند تنها برای یک شب گاهی هزینه میلیاردی بپردازند؛ هزینه‌هایی که برای آغاز شروع زندگی مشترک می‌تواند خیلی کاربردی‌تر باشد. این امر موجب ایجاد چشم و هم چشمی و رقابت کاذب در بین جوانان برای برگزاری عروسی تجملی شده است.



انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • زمینه ازدواج آسان جوانان باید فراهم شود

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک به‌اضافه دو