سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 155
  • بازدید: 806
  • 1403/06/27 - 16:00:39

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع):

بسیجیان اردبیل در جامعه امیدآفرینی کردند

بسیجیان اردبیل در جامعه امیدآفرینی کردند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) گفت: بسیجیان اردبیلی با حضور در میادین مختلف خوش درخشیده و ضمن محرومیت‌زدایی در جامعه امیدآفرینی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، سردار غلامحسین محمدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه‌های سپاه حضرت عباس (ع) که با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس همچون دریا وسیع، گسترده، پاک و منزه است.

 وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این عملیات همچون امواج پرخروش اقیانوس‌ها هیمنه استکبار را در هم شکست.
 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضمن گرامیداشت شهامت‌ها، شجاعت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: آرامش، آسایش، اقتدار، عزت و عظمت کنونی را مدیون شهدا هستیم.
 وی با بیان اینکه دفاع مقدس ناهمگون و ناهم‌تراز بود، گفت: رزمندگان ما با تأسی از شهدای کربلا به میدان آمدند و نتیجه جنگ نیز در تاریخ ایران بی‌بدیل رقم خورد.
 محمدی اصل به نقش بسیج در کنترل و مدیریت فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: عملکرد استان اردبیل در مهار فتنه ۱۴۰۱ مثال‌زدنی بود چراکه مردم اردبیل با الگوبرداری از حضرت عباس (ع) ولایت‌مداری خود را اثبات کرده و در بحران‌ها، حوادث و بلایا درخشان ظاهر می‌شوند.
 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد سپاه حضرت عباس (ع) در سه سال گذشته پرداخت و گفت: بسیجیان اردبیلی با حضور در میادین مختلف خوش درخشیده و با خدمت به آحاد مردم ضمن محرومیت‌زدایی در جامعه امیدآفرینی کردند.

احداث مراکز درمانی توسط سپاه

 وی به اقدامات معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس (ع) اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان اردبیل با پیشرفت ۲۵ درصد، احداث درمانگاه جعفرپور شهرستان گرمی با ۷۵درصد پیشرفت، آغاز عملیات اجرایی زائرسرای شهید باکری استان اردبیل در خرمشهر ویژه راهیان نور از جمله پروژه‌های عام‌المنفعه معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل است.

 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به میزان پیشرفت پروژه‌های مصوب سازمان بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: احداث اردوگاه قدس در ناحیه مقاومت شهرستان بیله‌سوار، و احداث ساختمان‌های حوزه‌ها و پایگاه‌های نواحی در شهرستان‌ها از جمله اقدامات معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس (ع) در پروژه‌های مصوب سازمان بسیج است.

نهضت آبرسانی به ۴۵۴ روستا اردبیل

 محمدی اصل به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در سه سال گذشته پرداخت و گفت: پروژه نهضت آبرسانی به ۴۵۴ روستا در مناطق محروم استان اردبیل که ۳۰۱ روستا به بهره‌برداری رسیده است.
 وی به تفاهم همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در احداث ۱۸۴ واحد خانه محروم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۵ واحد آن احداث و تحویل داده شده است.
 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به مشارکت بسیج سازندگی استان اردبیل با اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز کار احداث ۱۵۰ واحد آغاز شده و با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه است.
 وی از ساخت مدرسه در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و گفت: در این طرح نیز همکاری‌های لازم با اداره کل آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس انجام شده است.
 وی به آسفالت روستایی نیز اشاره کرد و گفت: طی دوساله گذشته ۱۶۰ کیلومتر در ۲۲ روستای مناطق محرم استان اردبیل آسفالت‌ریزی شده است، بسیج سازندگی استان اردبیل ۴۲ مورد سیل‌بند در ۴ شهرستان استان اردبیل احداث کرده است و سه پل مهم از جمله در منطقه قره‌سو طی دو سال گذشته احداث کرده است.
 وی به پروژه‌های عام‌المنفعه بسیج سازندگی در سه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون ۳۶۶ پروژه کوچک به بهره‌برداری رسیده و کار ۴۸۸ پروژه دیگر نیز آغاز شده است و بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) با کمک اداره برق ۲۸۴ پنل خورشیدی در نظر گرفته که ۲۳۴ مورد نصب و به بهره‌برداری رسیده و ۵۰ دستگاه دیگر نیز امروز افتتاح می‌شود.

توزیع یک هزار و ۵۰ سری جهیزیه بین نوعروسان

 وی به اهدای جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته یک هزار و ۵۰ سری جهیزیه ۸ قلم به اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در مناطق محروم توزیع شده است و یک هزار و ۱۰۰ صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده و ۴۸ تعاونی بااعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با ظرفیت ۳ هزار شغل مستقیم و ۶ هزار شغل غیرمستقیم راه‌اندازی شده است.
 

 فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به کمک‌های مؤمنانه نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۳۷۰ هزار بسته معیشتی بااعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان توسط سازمان بسیج سازندگی تهیه و توزیع شده است.

 وی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۳ میلیارد تومان توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم توزیع شده است.

وی به سایر فعالیت‌های بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: م تزریق یک میلیون دوز واکسن برای دام و طیور سبک‌وسنگین در ۲۰۰ روستا، راه‌اندازی میز خدمت در راستای حل مشکلات مردم، شاداب‌سازی ۳۵۰ مدرسه، برف‌روبی مسیر ۳۵۰ روستا با ۲۲۹ ماشین‌آلات سبک‌وسنگین از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان اردبیل طی سه سال گذشته است.
 
 در پایان این مراسم به‌صورت نمادین و از طریق ارتباط تصویری ۸ پروژه از جمله خانه محروم، تصفیه آب در شهرستان خلخال، یک واحد مدرسه در روستای شهرستان نیر، پروژه مسکن نیایش، ساختمان ناحیه مقاومت شهرستان انگوت افتتاح و پروژه شهید خراسانی و رستوران تالار لاله کلنگ‌زنی شدند.
 
 انتهای خبر/



اشتراک‌گذاری

  • بسیجیان اردبیل در جامعه امیدآفرینی کردند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده منهای شش