سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 179
  • بازدید: 1,014
  • 1403/06/29 - 21:38:55

دارنده مقام اول طراحی وبسایت مسابقات امید فردا؛

استعدادها در شهرستان به چشم نمی‌آید

استعدادها در شهرستان به چشم نمی‌آید

دارنده مقام اول کشوری در رشته طراحی وب‌سایت در مسابقات کشوری فرهنگی هنری امید فردا گفت: انتظار داشتیم آنهایی که مقام آوردند حمایت شوند نه اینکه فکر و ایده خلاقانه با بی‌توجهی کور شود.

امیررضا اسکندرزاده، دانش‌آموز ۱۷ساله نمینی که موفق به کسب مقام اول کشوری در رشته طراحی و توسعه وبسایت در چهل و دومین مسابقات کشوری فرهنگی هنری امید فردا به میزبانی استان اصفهان شد،در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: از زمان کرونا این جرقه در من ایجاد شد که به فکر طرحی وب‌سایت بیفتم و عاملی شد برای شرکت در جشنواره «امید فردا»، سال اول دبیرستان بودم که معاون مدرسه به من گفت این چنین جشنواره‌ای است شرکت کنم. من هم شرکت کردم و به امید خدا مقام آوردم.

 وی با بیان اینکه دو سال است که در جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» شرکت می‌کند اظهار داشت: این جشنواره در دو مرحله برگزار شد که یک مرحله آن غیرحضوری بود، از استان اردبیل سه نفر برای غیرحضوری انتخاب شدند و آزمون‌وخطا انجام شد و من به‌عنوان نماینده استان اردبیل به مرحله کشوری راه پیدا کردم و مقام آوردم.

 متأسفانه استعدادها در شهرستان به چشم نمی‌آید

 اسکندرزاده افزود: مشوق‌های من در این عرصه پدر و مادرم بودند که امکانات لازم برای این کار را از جمله سیستم فراهم کردند و هم از لحاظ معنوی حمایتم کردند و بعد معاون و مدیر مدرسه بودند که خیلی تشویقم کردند که در این جشنواره شرکت کنم که از همه حامیانم ممنونم. 

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد می‌توان از قابلیت‌ها و استعدادهای نخبگان دانش‌آموزی مثل شما برای توسعه شهرستان نمین بهره برد، بیان کرد: ظرفیت است ولی متأسفانه به چشم نمی‌آید. مسئولان شهرستان همت کنند تا ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شهرستان نمین را شناسایی و بکار بگیرند. 

دارنده مقام اول کشوری در طراحی و توسعه وب‌سایت در جشنواره امید فردا، عامل موفقیت خود را تلاش و کوشش دانست و اشاره کرد: من آزمون‌وخطا انجام دادم و به اینجا رسیدم. هرکس تلاش بیشتر کند نتیجه را خواهد دید. 

وی گفت: هوش مصنوعی که به بازار آمده، بازار وب‌سایت هم داغ شده و کسب‌وکار سنتی هم به‌طرف اینترنتی شدن می‌رود.

 انتظار حمایت داشتم 

اسکندرزاده با گلایه از بی‌مهری‌ها به دارندگان مقام جشنواره امید فردا بیان داشت: به دارندگان مقام در جشنواره امید فردا، فقط لوح تقدیر و قول یک میلیون تومان واریز وجه نقد دادند هشت ماه زحمت کشیدیم اینها حمایت نیست؛ انتظار داشتیم که آنهایی که مقام آوردند به نهادها یا سازمان‌های دولتی معرفی شوند این بهترین حمایت است نه اینکه فکر و ایده خلاقانه با بی‌توجهی کور شود.  

وی گفت: هدفم تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است و در کنار آن به رشته طراحی وب‌سایت که علاقه دارم آن را هم ادامه خواهم داد.

 امیررضا اسکندرزاده متولد ۱۳۸۶ ساکن شهرستان نمین است و در رشته ادبیات و علوم‌انسانی تحصیل می‌کند.

 هرساله آموزش‌وپرورش به‌منظور ایجاد روحیه همکاری، رقابت و نشاط دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی، اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف می‌کند که یکی از رویدادهای مهم هنری در چند سال اخیر، «جشنواره فرهنگی هنری امید فردا» بوده است

انتهای خبر/ س

اشتراک‌گذاری

  • استعدادها در شهرستان به چشم نمی‌آید

دیدگاه‌ها (1)

سرباز سید علی در تاریخ 1403/06/30 - 09:14:53 گفته:

آفرین ماشاءالله خدا نگه‌دارت ان‌شاءالله در تمام قله‌های موفقیت بدرخشی.

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت به‌اضافه هفت