سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 198
  • بازدید: 401
  • 1403/07/01 - 10:10:04

امام‌جمعه سرعین:

وقف صدقه جاری ابدی است

وقف صدقه جاری ابدی است

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: وقف کردن برای انسان‌ها بسیار ارزشمند است و صدقه جاری این وقف‌ها تا ابد است.

حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: وقف اغلب برای ایجاد و حمایت از مؤسسات عام‌المنفعه مانند بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و مراکز اجتماعی استفاده می‌شود. این امر باعث ارتقای سطح زندگی مردم و فراهم‌کردن امکانات بهتر برای جامعه می‌شود.

  وی افزود: وقف به کاهش فاصله طبقاتی کمک می‌کند، افراد متمکن می‌توانند از طریق وقف، منابع خود را در دسترس افراد نیازمند قرار دهند، بنابراین به توزیع عادلانه‌تر ثروت در جامعه کمک می‌کند.

  امام‌جمعه سرعین گفت: اموال وقفی به‌صورت دائمی برای نسل‌های آینده محفوظ می‌مانند و منافع آنها به طور مداوم به جامعه می‌شود این امر باعث ایجاد یک منبع مالی پایدار برای پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود و اقتصاد جامعه را تقویت می‌کند.

  شیرعلیپور مطرح کرد: وقف باعث همبستگی و تعامل میان اعضای جامعه می‌شود. افراد در یک جامعه از طریق این نهاد، به یکدیگر کمک کرده و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند.

  وی افزود: بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها از طریق وقف تأسیس و نگهداری می‌شوند. این امر باعث ترویج علم و دانش در جامعه و ارتقای سطح فرهنگی می‌شود.

  امام‌جمعه سرعین گفت: برخی از وقف‌ها برای حفظ بناهای تاریخی و فرهنگی استفاده می‌شود که این امر به حفاظت از فرهنگ و تاریخ جامعه کمک می‌کند.

  حجت‌الاسلام شیرعلیپور مطرح کرد: وقف در اسلام به‌عنوان عملی بسیار ارزشمند در نظر گرفته می‌شود که ثواب آن تا مدت‌های طولانی پس از مرگ فرد باقی می‌ماند.

  وی افزود: افرادی که وقف می‌کنند، حس عمیق‌تری از تعلق به جامعه و مسئولیت‌پذیری نسبت به دیگران پیدا می‌کنند.

  امام‌جمعه سرعین در پایان سخنان خود گفت:  وقف به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای بهبود و توسعه جامعه در زمینه‌های مختلف شناخته شده و تأثیرات عمیقی بر زندگی انسان‌ها داشته است که ثواب آن بعد از مرگ هم برای انسان‌ها فرستاده می‌شود.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • وقف صدقه جاری ابدی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج به‌اضافه هفت