سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 205
  • بازدید: 442
  • 1403/07/01 - 16:59:57

در راستای تحقق دیپلماسی علمی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه محقق با ترک‎ها

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه محقق با ترک‎ها

مدیر حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشگاه محقق اردبیلی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با مراکز علمی مدیپول و کولتور ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، یونس پوربیرامی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با مراکز علمی مدیپول و کولتور ترکیه منعقد کرد که این تفاهم‌نامه روز یکشنبه در حاشیه حضور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در کنفرانس AGBIOL در ترکیه امضا شد.

 وی افزود: تبادل اطلاعات، مستندات و تجهیزات علمی و فناوری، انجام پروژه‌های پژوهشی، سازماندهی مشترک سمینارها، نشست‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه است.

 مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشگاه مدیپول ترکیه دارای ۴۵ هزار دانشجو، یک هزار و ۲۰۰ استاد و ۱۲ هزار دانشجوی بین‌المللی است.

 وی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای تحقق دیپلماسی علمی طی ۲ سال اخیر حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای مختلف جذب و با برخی دانشگاه‌ها و مجامع علمی خارجی از جمله کالج ابن سینای گرجستان، دانشگاه‌های علوم زیستی لوبلین لهستان، وروسلاو لهستان، محمدعلی جناح پاکستان، خانه فناوری‌های پیشرفته ایران و چین تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

 پوربیرامی خاطرنشان کرد: تلاش برای بین‌المللی شدن دانشگاه و همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های کشورهای مختلف از اهداف مجموعه مدیریتی دانشگاه محقق اردبیلی است.

 دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تأسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی‌ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

 این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه محقق با ترک‎ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه چهار