سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 209
  • بازدید: 492
  • 1403/07/01 - 17:54:28

امام‌جمعه خلخال:

اقامه نماز جماعت در مدارس نهادینه شود

اقامه نماز جماعت در مدارس نهادینه شود

امام‌جمعه خلخال در زنگ نماز توصیه کرد: دانش‌آموزان با اقامه نماز به جماعت در مدارس ضمن فراهم‌کردن فرهنگ توسعه اقامه نماز در بین کم‌سن‌وسال جامعه، زمینه را برای توسعه معنوی فضای مدارس فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در زنگ اقامه نماز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان حضرت معصومه (س) دوره اول متوسطه شهر خلخال اظهار داشت: برگزاری این مراسم معنوی و بسیار ارزشمند در آغاز سال تحصیلی زمینه را برای تقویت فرهنگ اقامه نماز در بین اقشار کم‌سن‌وسال جامعه به‌خصوص قشر دانش‌آموز و آینده‌ساز جامعه فراهم می‌کند.

وی از نماز به‌عنوان یکی از عوامل بسیار مهم برای تقویت ارتباط انسان با پروردگار عالم یادکرد و گفت: اقامه نماز همواره انسان را از انحراف دین و ارتکاب گناه به‌دور نگه می‌دارد.
امام‌جمعه خلخال اقامه نماز به‌صورت جماعت را دارای اجر و پاداش والا از طرف خداوند دانست و به دانش‌آموزان توصیه کرد تا با اقامه نماز به جماعت ضمن فراهم‌کردن فرهنگ توسعه اقامه نماز در مدارس زمینه را برای توسعه معنوی فضای مدرسه فراهم کنند.
 زنگ اقامه نماز امروز اول مهرماه و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس سراسر خلخال و به‌صورت نمادین با حضور مسئولین این شهرستان در حضرت معصومه (س) دبیرستان دوره اول متوسطه شهر خلخال نواخته شد.
 پس از نواختن زنگ نماز، نماز جماعت روز اول مهر به امامت امام‌جمعه خلخال، و با حضور دانش‌آموزان، مسئولین آموزش‌وپرورش مدیر و معلمان این مدرسه و جمعی از مسئولان اقامه شد.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • اقامه نماز جماعت در مدارس نهادینه شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت منهای شش