سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 241
  • بازدید: 454
  • 1403/07/03 - 10:32:14

هدیه جالب شهید شیرزاد به مردم شهرش؛

شهیدی که اموالش وقف خرید آب‌سردکن شد

شهیدی که اموالش وقف خرید آب‌سردکن شد

غواص شهید یوسف شیرزاد اموالش را صرف خرید آب‌سردکن برای نصب در میدان بزرگ سرعین کرد.

مادر شهید یوسف شیرزاد در گفتگو با خبرنگار خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  گفت: شهید یوسف  سال ۱۳۴۷ در روستای کنزق سرعین به دنیا آمد و بر اثر اصابت ترکش به بدن و درگیری با نیروهای عراقی در شلمچه به شهادت رسید و در مزار شهدای گلزار شهدای سرعین به خاک سپرده شد.

وی افزود: پسرم با دوستان خود به مداحی و نوحه‌خوانی می پرداختند و صدا خود را به‌صورت نوار کاست ضبط می‌کردند و در اختیار همگان قرار می‌دادند که هنوز هم نوارها موجود است.

این مادر شهید اظهار داشت: ناگهان سایه شوم جنگ بر خواست و چگونه ممکن است نوحه‌خوان سالار شهیدان این نداها را بشوند و بی‌تفاوت باشد و به همین دلیل بدون اینکه به سن خدمت مقدس سربازی برسد به‌عنوان پاسدار و بسیجی عازم جبهه شد.

وی گفت: که به چهلم یوسف نزدیک بودیم و من پابه‌ماه بودم تا دخترم را به دنیا آورم. هر کس برای دخترم نامی انتخاب کرد و من گفتم تا یوسف نیاید و نام خواهرش را انتخاب نکند. من هیچ اسمی برای دخترم نخواهم گذاشت.

وی اضافه کرد: همان شب یوسف به خواب یکی از فامیل‌ها که همسایه نزدیک ما نیز بود آمد و گفت: چون مادرم از دیدن من ناراحت می‌شود. به سراغ شما آمده‌ام و برای خواهرم اسم صغری را انتخاب می‌کنم. فردای آن روز با لباس غواصی به خواب من آمد و وقتی از جا و مکانش پرسیدم، سبزه زاری بزرگ پر از گل و درخت به من نشان داد و گفت اینجا جای من است و من با دیدن آن مکان آرامش ازدست‌رفته‌ام را باز یافتم.

این مادر شهید با اشاره به وصیت‌نامه‌اش که سراسر پند و حکمت است گفت: پسرم در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود اگر من شهید شوم به پدر و مادرم بگویید مثل کوه بایستند و استقامت کرده و مثل ایوب صبر کنند و ناراحت نشوند و اشک نریزند بنده مبلغ بیست هزار تومان در بانک پول دارم که از آن مبلغ یک دستگاه آب‌سردکن خریداری کنند و در وسط سرعین بین آبگرم ساری سو و گاومیش گلی تا مردم از آن استفاده کنند و احسان من و شهیدان راه حق باشد.

وی در پایان سخنان خود افزود: عملیات کربلا ۵ و شلمچه این بازار عشق‌بازی و جانبازی یوسف ما که یعقوب‌وار بی‌قرار رسیدن به زیبای شهادت است در راه دین و میهن و به فدای مولایش حسین و مرید و مرادش امام عزیز سر می‌بازد و جان می‌دهد. ترکشی به سر نازنین اش اصابت می‌کند و به وصال محبوب ناِئل می‌شود.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • شهیدی که اموالش وقف خرید آب‌سردکن شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار منهای هفت