سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 262
  • بازدید: 372
  • 1403/07/04 - 21:33:55

لزوم توجه به توصیه‌های هواشناسی و جهاد کشاورزی؛

هشدار سطح نارنجی اردبیل فردا هم برقرار است

هشدار سطح نارنجی اردبیل فردا هم برقرار است

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های محلی به‌ویژه در بخش‌هایی از رضی و گرمی، خلخال، مناطقی از انگوت، سرعین، نیر و نمین تا عصر فردا، هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به نقل از اداره کل هواشناسی استان اردبیل، هواشناسی اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های محلی در نوار شرقی استان به‌ویژه در بخش‌هایی از رضی و گرمی، خلخال، مناطقی از انگوت، سرعین، نیر و نمین، از اواخر وقت چهارشنبه ۴ مهر تا عصر پنجشنبه ۵ مهر، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
 

 براین‌اساس، رخداد تندبادهای لحظه‌ای، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق به‌ویژه و رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها، انتظار می‌رود.
 

 آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری‌شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کوه‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.
 

 اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، احتمال اختلال در عملیات پرواز و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • هشدار سطح نارنجی اردبیل فردا هم برقرار است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه دو