سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 28
  • بازدید: 1,132
  • 1403/06/18 - 21:08:59

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خلخال خبر داد:

کشف ۵ قبضه اسلحه شکاری در خلخال

کشف ۵ قبضه اسلحه شکاری در خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خلخال گفت: طی دو هفته اخیر ۵ قبضه اسلحه شکاری در شهرستان خلخال از متخلفین شکار و صید کشف و ضبط شد.

حسین معصوم زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در پی کشف و ضبط ۵ قبضه اسلحه اظهار داشت: یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان خلخال طی سه مأموریت جداگانه در دو هفته اخیر تعداد ۵ قبضه اسلحه شکاری از متخلفین در مناطق و زیستگاه‌های این شهرستان کشف و ضبط کردند که از این تعداد چهار قبضه غیرمجاز و یک قبضه مجاز است.
وی بر لزوم حفاظت از مناطق چهارگانه محیط‌زیست و زیستگاه‌های حیات‌وحش تأکید کرد و افزود: متخلفین با تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان خلخال معرفی شدند.
رئیس اداره محیط‌زیستت خلخال خاطرنشان کرد: در مأموریت دیگر، یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان خلخال موفق شد دو نفر صیاد غیرمجاز پرنده سهره طلایی را که اقدام به زنده‌گیری سهره طلایی می‌نمودند به همراه ادوات صید و پنج بال سهره طلایی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی نمایند.
معصوم زاده اضافه کرد: پنج بال سهره طلایی که از متخلفین زنده‌گیری سهره طلایی کشف شده بود در طبیعت و زیستگاه‌های اصلی خود رهاسازی شدند.
وی از تمامی دوستداران محیط‌زیست خواست جهت حفظ تنوع زیستی و ژنتیکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به اطلاع یگان حفاظت محیط‌زیست برسانند.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • کشف ۵ قبضه اسلحه شکاری در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای دو