سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 291
  • بازدید: 330
  • 1403/07/06 - 22:20:30

برای اولین‌ بار در کشور انجام شد؛

برگزاری جشنواره قرآنی فرهنگی کتاب‌النور در روستای زرج‌آباد

برگزاری جشنواره قرآنی فرهنگی کتاب‌النور در روستای زرج‌آباد

جشنواره قرآنی فرهنگی کتاب‌النور برای اولین بار در کشور به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع روستای زرج‌آباد شهرستان کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، برای نخستین بار در سطح کشور و استان اردبیل، جشنواره قرآنی فرهنگی کتاب النور به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد جامع روستای زرج آباد شهرستان کوثر برگزار شد.

این جشنواره با هم‌افزایی و مشارکت دو روستای ملی اندبیل(روستای ملی قرآنی) و روستای زرج آباد(روستای ملی دوستدار کتاب) به‌مناسبت هفته دفاع مقدس امروز بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع روستای زرج آباد شهرستان کوثر برگزار شد.

مهدی طاهری، معاون قرآنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این جشنواره اظهار کرد: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوثر و با مشارکت دو روستای اندبیل و زرج آباد، روستاهای ملی در حوزه قرآنی و فرهنگی، محفل انس با قرآن و برنامه های فرهنگی و ورزشی در زرج آباد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این روستا تفاهم نامه بین دو روستای ملی در حوزه قرآنی و فرهنگی منعقد شد و مقرر شد که از این پس برنامه‌های متنوع فرهنگی قرآنی با مشارکت هر دو روستا در اندبیل و زرج‌آباد برگزار و اساتید ملی و استانی و شهرستانی در این برنامه ها حضور یافتند.

سید اسماعیل هاشمی، مسئول دارلقران شهدای روستای قرآنی اندبیل خلخال نیز در حاشیه این جشنواره با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد قرآنی و فرهنگی در روستاهای اندبیل و زرج‌آباد اظهار کرد: روستای اندبیل به عنوان روستای نمونه قرآنی کشور و منتخب سال 1400 با افتخار برنامه‌های متعدد فرهنگی قرآنی در اقصی نقاط شهرستان‌های کوثر و خلخال برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: امروز برنامه قرآنی و فرهنگی که برای نخستین بار توسط دو روستای قرآنی اندبیل و روستای دوستدار کتاب زرج آباد در سطح کشور و استان برگزار شد، تفاهم نامه‌ای بین مسئولین و اعضای فعالان گروه قرآنی و کتابخوانی منعقد شد تا مردم این دو منطقه بیش از پیش از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بهره ببرند.

زهرا قاسمی مسئول کتابخانه روستای زرج آباد شهرستان کوثر نیز در این خصوص افزود: روستای زرج آباد شهرستان کوثر در جشنواره دوستدار کتاب در سال 1402 به عنوان روستای برتر حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی شده است.

وی گفت: در همین راستا، اعضای کتابخانه و مردم روستای زرج‌آباد امروز میزبان قاریان و اعضای دارالقرآن روستای ملی قرآنی اندبیل خلخال بودند که خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه فی ما بین مسئولین این گروه‌ها، مقرر شد که در هفته‌های آینده برنامه‌های متعددی توسط این دو روستا هم در اندبیل و هم در زرج‌آباد برگزار شود.

در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهید سعدی مقدادی، از نفرات برتر مسابقات قرآنی و فرهنگی این دو روستا تقدیر شد.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • برگزاری جشنواره قرآنی فرهنگی کتاب‌النور در روستای زرج‌آباد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست منهای پنج