سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 3017
  • بازدید: 838
  • 1391/08/02 - 19:57:01

حضور 800 میهمان داخلی و خارجی در اجلاس پیرغلامان حسینی

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل گفت: 800 میهمان داخلی و خارجی از 15 تا 19 آبان ماه به اردبیل می‌آیند تا در اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حضور پیدا کنند.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، ابراهیم طاهری در آستانه برگزاری این اجلاس در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: 9 دوره قبلی این اجلاس در مناطق مختلف کشور نظیر تهران میزبان شش دوره، زنجان، بوشهر و همدان میزبانان هفتمین،‌ هشتمین و نهمین دوره اجلاس کشوری پیر‌غلامان حسینی بودند که دهمین دوره آن به صورت بین‌المللی اواسط آبان ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به فضای معنوی و عشق و ارادت مردم اردبیل به حضرت سید‌الشهدا و شور و حال حسینی و در آستانه ماه محرم این اجلاس با عظمت و شوکت خاص برگزار می‌‌شود که نسبت به 9 دوره قبلی نیز از سر‌آمدی و برجستگی‌های خاص برخوردار است.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل یادآور شد:‌ دیشب در یک فضای عطر‌آگین عشق و ارادات به خاندان عصمت و طهارت به ویژه شهدای کربلا پرچم بارگاه حضرت عباس (ع) و نماد این اجلاس به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار تقدیم شد تا به صورت رسمی آمادگی اردبیل برای برگزاری این اجلاس اعلام شود.

طاهری گفت: در دو روز 17 و 18 آبان ماه این اجلاس در اردبیل برگزار خواهد شد که ما در انتخاب پیر‌غلامان حسینی محورهای دوازده‌گانه را مدنظر قرار دادیم.

این مسئول به شاخص‌های انتخاب پیر‌غلام و منتخبان دهمین اجلاس اشاره کرد و افزود: افرادی انتخاب شدند که حداقل 2 هزار بیت شعر را حفظ بوده و حداقل از تجربه هفت ساله در مداحی و نوکری دربار امام حسین (ع) برخوردار باشند.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل حسن شهرت، عضویت در هیئت‌های مذهبی عاشورایی، خوش صوت و خوش لحن و خوش قریحه بودن را از ویژگی‌های انتخاب ذاکران اهل بیت در این اجلاس توصیف کرد و بیان داشت: در این اجلاس از15 پیر‌غلام برگزیده کشور و 15 پیر‌غلام خارج از کشور به انتخاب هیئت داوران تجلیل می‌شود.

طاهری در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ البته در انتخاب این پیر‌غلامان ما ماه‌هاست که در قالب هفت تشکل کشوری فعالیتی مستمر داریم و تلاش می‌کنیم افراد سر‌آمد و سرشناس را در این زمینه معرفی کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • حضور 800 میهمان داخلی و خارجی در اجلاس پیرغلامان حسینی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه یک