سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 316
  • بازدید: 660
  • 1403/07/08 - 07:21:14

رئیس آتش‌نشانی شهرستان خلخال:

خودروهای اطفای حریق خلخال نیازمند نوسازی است

خودروهای اطفای حریق خلخال نیازمند نوسازی است

رئیس آتش‌نشانی شهرستان خلخال گفت: خودروهای اطفای حریق در شهرستان خلخال با توجه‌ به استهلاک زیاد نیازمند به نوسازی است.

محمدرضا بابایی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت جایگاه آتش‌نشانی و فعالان در این حوزه اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به بالابودن تعداد حوزه فعالیتی آتش‌نشانی، این شغل دارای حساسیت‌های بالایی بوده و در کل جهان این شغل باتوجه‌به سختی‌ها و زیان‌هایی که ممکن است برای افراد به وجود بیاورد جز سخت‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود.

  وی در ادامه به حوزه عملکردی آتش‌نشانی برای شناخت بیشتر افکار عمومی با این شغل حساس پرداخت و گفت: حوزه فعالیتی آتش‌نشانی بسیار وسیع بوده که از این فعالیت‌ها می‌توان به: بحث اطفای حریق، امداد و نجات، رفع مزاحمت حشرات و حیوانات وحشی و حضور در شرایط بحرانی از قبیل زلزله سیل و... می‌توان اشاره کرد.

رئیس آتش‌نشانی شهرستان خلخال مهم‌ترین وظیفه آتش‌نشانی را اتفاقی حریق نام برد و گفت: بحث اطفای حریق‌وابسته به زمان‌های طلایی است؛ به‌طوری‌که اگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادرسانی اتفاق نیفتد خسارات جبران‌ناپذیری چه به‌صورت مالی و چه به‌صورت جانی برای افراد اتفاق خواهد افتاد.

 وی در ادامه به مهم‌ترین اقدامات آتش‌نشانی در طول سال گذشته پرداخت و افزود: بحث اطفای حریق دو باب منزل در روستای خوجین، تصادف در راه مواصلاتی روستای مجره، سقوط افراد در چاه از جمله اتفاقات مهم و پرتکرار در منطقه خلخال بوده است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات آتش‌نشانی بحث امدادرسانی و مدیریت بحران در وقوع سیل اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بوده که باتوجه‌به وسعت سیل اقداماتی مثبتی دراین‌خصوص صورت گرفت.

  بیش از ۳۰۰ مورد امدادرسانی در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳

 بابایی با اشاره به بیش از ۳۰۰ مورد اقدامات آتش‌نشانی در طول ۶ماهه اول سال ۴۰۳ اشاره کرد و افزود: در طول شش‌ماهه اول امسال اطفای حریق چهار باب منزل مسکونی در بخش شاهرود به‌عنوان نیروهای کمکی، ۵۸ مورد نجات افراد از آسانسور، ۲۳ مورد رفع مزاحمت حیوانات وحشی، ۲۴ مورد عملیات امداد و نجات، ۱۰ مورد گیرکردن انگشتر در دست، ۱۵۴ مورد اطفای حریق زمین‌های کشاورزی، ۱۱ مورد اطفای حریق منازل مسکونی در شهر خلخال، ۱۰ مورد آتش‌سوزی خودرو، ۴۴ مورد آتش‌سوزی در روستاها، ۲ مورد ورود به‌موقع و جلوگیری از خودکشی از مهم‌ترین اقدامات آتش‌نشانی خلخال در ۶ماهه اول سال بوده است.

محدوده عملکرد آتش‌نشانی خلخال در سال جدید تعیین شد

بابایی در ادامه به برگزاری جلسات و هم‌اندیشی با شورای اداری شهرستان خلخال در جهت تعیین محدوده عملکردی آتش‌نشانی خلخال اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که با رؤسای ادارات در شورای اداری صورت‌گرفته شد؛ محدوده عملکردی آتش‌نشانی خلخال به سه قسمت تقسیم شد؛ محدوده اول در جاده خلخال به اردبیل در جاده کوثر تا محدوده روستای نی احمد بیگ و جاده خلخال به اردبیل محدوده جاده سرچم تا روستای پروچ، محدوده دوم از سمت جاده گیلان تا روستای مجره، محدوده سوم از جاده کلور به خلخال تا روستای خمس تقسیم‌بندی‌شده است.

۲ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان خلخال فعال است

  سرپرست آتش‌نشانی شهرستان خلخال از وجود دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان خلخال خبر داد و افزود: باتوجه‌به توسعه و گسترش منطقه شهری و نیاز به وجود تعداد بیشتر از ایستگاه‌ها در این شهرستان، با همکاری شهرک صنعتی خلخال ایستگاه دوم آتش‌نشانی خلخال در محل شهرک صنعتی این شهر احداث شده و اقدامات در جهت تجهیز سازی و تأمین نیروی انسانی این پایگاه توسط آتش‌نشانی صورت‌گرفته شده است.

  ۵ خودروی اطفای حریق در شهرستان خلخال فعال است

  وی از وجود پنج خودرو اطفای حریق در شهرستان خلخال خرداد و گفت: در دو ایستگاه آتش‌نشانی خلخال چهار خودرو در ایستگاه اول و یک خودرو در ایستگاه دوم به فعالیت خود مشغول هستند.

 بابایی فرسودگی خودروهای اطفای حریق را یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه تلقی کرد و افزود: خودروهای اطفای حریق در شهرستان خلخال باتوجه‌به استهلاک زیاد و نیازمندی به نوسازی دچار فرسودگی شده که نوسازی این تعداد دستگاه از نیازهای مبرم این حوزه است.

  نبود تجهیزات ارتفاع بلند از مهم‌ترین نیازهای آتش‌نشانی خلخال

  بابایی با اشاره به توسعه شهری و ساخت‌وساز ساختمان‌های بلند، نیاز این واحد را به تجهیزات ارتفاع بلند را از دیگر الزامات مهم این حوزه نام برد و گفت: تجهیزات ارتفاع بلند باتوجه‌به پیشرفت فنّاوری‌ها و ساخت‌وساز ساختمان بیشتر از گذشته موردنیاز بوده، و باتوجه‌به هزینه‌های بالای این تجهیزات نیازمند ورود دستگاه‌های دولتی جهت خرید و تجهیزسازی هستیم.

  وی از نوآوری و مشارکت شرکت خصوصی در خرید سبد انتقال نیرو و مصدومان به محل حادثه خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط شهرداری و دیگر ارگان‌های دولتی، با حضور شرکت خصوصی تجهیزات تخصصی و سبد انتقال نیرو و مصدومان به ارتفاعات از دیگر اقدامات مثبت و امیدوارکننده در این حوزه بوده که در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

  ضوابط ایمنی در اجرای ساخت‌وسازها به‌طورجدی در حال پیگیری است

  وی از ورود شهرداری و آتش‌نشانی در بحث ساخت‌وساز ایمن در ساختمان و ارائه ضوابط نامه اجرایی در این حوزه خبر داد و افزود: در طی جلسات و پیگیری‌های جدی که در طول سال گذشته صورت گرفت؛ بحث اجرای ضوابط ایمنی در ساخت‌وساز ساختمان‌ها از اردیبهشت‌ماه امسال اجرایی شده و یکی از مهم‌ترین موارد این ضوابط نامه بحث رعایت ایمنی و نبود نقاط خطرناک در ساخت‌وساز بوده که به‌طورجدی مورد پیگیری است

  منطقه‌بندی شهر خلخال جهت سهولت در امدادرسانی

  بابایی همچنین از تقسیم‌بندی شهرستان خلخال در جهت سهولت در هماهنگی و ارسال نیروهای امدادی در سطح شهرستان خلخال در سه ماه آینده خبر داد و افزود: جهت سهولت در هدایتی نیروهای امدادی و تقسیم به نیروها در شرایط بحرانی و حساس، منطقه خلخال به ۷ منطقه تقسیم شده که در چند ماه آینده این طرح به سمع و نظر مسئولین و مردم خواهد رسید.

  وی در پایان افزود: نیروی انسانی فعال در آتش‌نشانی شهرستان خلخال به ۲۰ نفر رسیده است که در تمام اوقات شبانه‌روز با تمام وجود در حال خدمت‌رسانی به مردم شریف شهرستان خلخال هستند.


انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • خودروهای اطفای حریق خلخال نیازمند نوسازی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده منهای هفت