سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 337
  • بازدید: 622
  • 1403/07/09 - 07:50:45

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال:

خلخال پیرترین شهر اردبیل است

خلخال پیرترین شهر اردبیل است

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: طبق آخرین پایش‌ها خلخال سالمندترین شهرستان استان اردبیل است که بدین منظور باید برنامه‌های ویژه‌ای برای سالمندان تدارک دید.

عمران خسروی  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ضمن گرامیداشت به مناسبت هفته سالمند بر اهمیت حوزه سالمندی و برنامه‌ریزی گروه‌های مرتبط در این حوزه تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه بهداشت، تغذیه و به‌کارگیری روش‌های نوین طبی،  شاخص طول عمر طی دو دهه اخیر در کشور افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به نیاز‌های متفاوت سالمندان در کشور تشریح کرد: نیاز سالمندان در زمینه‌های اجتماعی، بهداشتی، ساختار شهری و درمانی متفاوت است و باید این نیاز‌ها مدنظر قرار گیرد. تغییر نگرش نسبت به سالمندان و تکریم آنان باید در همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها نهادینه شود و در هر نهاد و سازمانی، فضای فیزیکی ویژه برای ارائه خدمات سریع تر به سالمندان مهیا باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال خاطرنشان کرد: خلخال سالمندترین شهرستان استان اردبیل را دارا بوده که بدین منظور باید برنامه‌های ویژه‌ای برای سالمندان تدارک دید و در تمام طول سال بهترین خدمات را به جمعیت سالمندی شهرستان ارائه کرد.

وی با اشاره به وظایف همه دستگاه‌ها در تکریم سالمندان و بهبود زیرساخت‌ها در راستای زندگی پویاتر و بانشاط‌تر سالمندان افزود: پیش از هر اقدامی، تغییر نگرش نسبت به سالمندان و تکریم آنان باید در همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها نهادینه شود و در هر نهاد و سازمانی، فضای فیزیکی ویژه برای ارائه خدمات سریع تر به سالمندان مهیا باشد.

دکتر خسروی اضافه کرد: در کنار سیاست‌گذاری‌ها برای جوانی جمعیت و فرزندآوری باید تکریم و پویایی جمعیت سالمند را مدنظر قرار دهیم و از تجربیات آنان برای نسل جوان بهره ببریم.

وی از آغاز هفته سالمند در کشور، از هفتم مهرماه تا 13 مهرماه خبر داد و بیان داشت: در این هفته عناوین: «حمایت سالمندان از جوانی جمعیت»، «رسانه وفرهنگ سازی تکریم سالمندان»، «مشارکت سالمندان در خانواده وجامعه»، «تکریم سالمندان در دستگاههای اجرایی»، «آموزش وتوانمند سازی سالمندان»، «حمایت‌های اجتماعی، رفاهی سالمندان» و «دسترسی عادلانه سالمندان به محیط های مناسب» مورد توجه قرار دارد.

انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • خلخال پیرترین شهر اردبیل است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه منهای شش