سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 338
  • بازدید: 392
  • 1403/07/09 - 09:56:19

رئیس اداره بهزیستی سرعین مطرح کرد:

ضرورت فرهنگ‌سازی تعامل با ناشنوایان در جامعه

ضرورت فرهنگ‌سازی تعامل با ناشنوایان در جامعه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرعین گفت: در راستای افزایش مشارکت افراد ناشنوا در فعالیت‌های اجتماعی باید بسترسازی، فرهنگ‌سازی ارتباط و تعامل با ناشنوایان، نحوه برخورد را در سطح جامعه ارتقا ببخشیم.

عسگر اسکندرزاده در گفتگو با خبرنگار  خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت:  ۶۸ نفر ناشنوا و کم‌شنوا در اداره بهزیستی شهرستان سرعین تحت پوشش قرار گرفته است.

 وی مطرح کرد: ۶۸ نفر از ناشنوایان و کم‌شنوایان تحت پوشش این اداره بوده و از خدمات مستمر و غیرمستمر از قبیل دریافت مستمری ماهانه، سمعک، باطری سمعک، کاشت حلزون، کمک‌هزینه درمان، ساخت مسکن مددجویی و سایر خدمات بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرعین همچنین در ادامه گفت: در سال‌های گذشته تعداد پنج دستگاه سمعک به متقاضیان ارائه و دو مورد کاشت حلزون نیز انجام شده است.

 اسکندرزاده افزود: ازآنجاکه عمل کاشت حلزون هزینه زیادی دارد و خانواده‌های زیادی توان پرداخت هزینه‌ها را نداشتند و سال‌ها در انتظار نوبت عمل می‌ماندند. از دست‌دادن سن طلایی کاشت؛ یعنی صفر تا چهار سالگی نیز باعث می‌شد کودک ناشنوا در مهارت‌های ارتباطی دیگر نیز دچار مشکل شود.

 وی در ادامه نسبت به توانمندسازی مددجویان یادآور شد: شناسایی استعدادهای آنها در زمینه‌های ورزشی و سایر زمینه که می‌تواند وضعیت زندگی مددجویان را متحول و زمینه اشتغال آنها را فراهم نماید تأکید کرد.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرعین به مشکلات افراد ناشنوا در جامعه اشاره کرد و افزود: مشکلات مشترکی مانند مسکن، اشتغال، معیشت و ازدواج میان افراد ناشنوا و مردم عادی وجود دارد؛ ولی ناشنوایان در زمینه اشتغال به دلیل عدم توجیه و آگاهی کارفرمایان مبنی بر اینکه ناشنوایان افراد کم‌توان هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

 اسکندرزاده به افزایش ضریب حسی دیگر اندام‌های حسی ناشنوایان اشاره کرد و ادامه داد: ناشنوایان از لحاظ بصری توانایی فوق‌العاده‌ای دارند که نقص شنوایی خود را با آن پوشش می‌دهند.

 وی بر لزوم افزایش مشارکت افراد ناشنوا در سطح جامعه تأکید کرد و افزود: در راستای افزایش مشارکت افراد ناشنوا در فعالیت‌های اجتماعی باید بسترسازی، فرهنگ‌سازی ارتباط و تعامل با ناشنوایان، نحوه برخورد و زبان اشاره با ناشنوایان را در سطح جامعه ارتقا ببخشیم.

انتهای خبر/ م

اشتراک‌گذاری

  • ضرورت فرهنگ‌سازی تعامل با ناشنوایان در جامعه

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده منهای نه