سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: ورزشی
  • کد خبر: 411
  • بازدید: 1,131
  • 1403/07/14 - 14:05:33

صنعت گردشگری ورزشی اردبیل چگونه توسعه می‌یابد؛

رونق اقتصاد ورزشی اردبیل از رؤیا تا واقعیت

رونق اقتصاد ورزشی اردبیل از رؤیا تا واقعیت

رویدادهای ورزشی می‌توانند سفیران گردشگری آن منطقه هم باشند و جالب‌تر اینکه صنعت توریسم ورزشی با همین برگزاری رویدادهای ورزشی است که محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، رویدادها و مسابقات ورزشی همواره علاوه بر شور و نشاطی که برای میزبان به ارمغان می‌آورد، منفعت‌های مالی دیگری هم با خود به همراه دارد که از جمله ساده‌ترین این درآمدزایی هزینه‌ای است که شرکت‌کنندگان و همراهان آن‌ها برای خوردوخوراک، تفریح و حتی خرید سوغاتی می‌کنند؛ در واقع ورزشکاران غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای با شرکت در رویدادهای ورزشی می‌توانند سفیران گردشگری آن منطقه هم باشند و جالب‌تر اینکه صنعت توریسم ورزشی با همین برگزاری رویدادهای ورزشی است که محقق می‌شود.

 اردبیل در مسیر تلاش برای توسعه صنعت توریسم ورزشی

 در استان اردبیل نیز که از استان‌های گردشگرپذیر کشور است، به‌تبع برگزاری هر کدام از مسابقات و رویدادهای ورزشی، فرصت طلایی است که بتوان از این موقعیت برای رشد اقتصادی بهره برد، در این راستا برگزاری موفق مسابقات اوپن جهانی دارت در قالب «جام صفوی» نیز که برای اولین‌بار در سطح نقره‌ای در اردبیل و با حضور ۳۱۵ شرکت‌کننده از سرتاسر کشور برگزار شد خود مصداق تلاش برای توسعه صنعت توریسم ورزشی در اردبیل است.
 

 حضور ورزشکاران از سرتاسر کشور در مسابقات جهانی دارت «جام صفوی»

 محمدیان رئیس انجمن‌های ورزشی استان اردبیل با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی دارت جام صفوی در سالن ۶ هزارنفری رضازاده اردبیل به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: شرکت‌کنندگان از سراسر ایران اسلامی در این مسابقات حضور داشتند، حتی از استان‌هایی مانند هرمزگان که از بُعد جغرافیایی، فاصله زمانی زیادی با ما دارند؛ قطعاً این حضور هم به توسعه ورزش استان و هم به توسعه اقتصادی استان اردبیل منجر خواهد شد.
 

 وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مسابقات دارت «جام صفوی» در این است که برگزیدگان این مسابقه وارد رنکینگ جهانی می‌شوند؛ بیان داشت: منفعت برگزاری مسابقات اوپن جهانی علاوه بر شهر برگزارکننده به شرکت‌کنندگان هم می‌رسد؛ چراکه اگر این ورزش در داخل کشور برگزار نشود این ورزشکاران برای حضور در رنکینگ جهانی باید در مسابقات کشورهای خارجی حاضر شوند که این سفر هم هزینه دارد.
 

محمدیان تأکید دارد که تیم اجرایی استان اردبیل واقعاً زبانزد است و سابقه میزبانی‌های مختلف در سطوح ملی را در کارنامه خود دارد.



 مسابقات اوپن جهانی دارت «جام صفوی» سالانه در اردبیل برگزار می‌شود
 

 محمدعلی پهناور مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: در مسابقات جهانی دارت «جام صفوی» میزبانی خوبی در اردبیل رقم خورد و خبر خوش اینکه در سال‌های آتی این مسابقات به‌صورت مستمر در قالب جام صفوی برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری سالانه این مسابقات جهانی قطعاً برای اردبیل پر از خیروبرکت است و به توسعه استان اردبیل کمک خواهد کرد.
 

مسابقات اوپن جهانی دارت «جام صفوی» از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند
 

 ایوب زاده، رئیس انجمن دارت کشور نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با بیان اینکه مسابقات اوپن جهانی دارت «جام صفوی» از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد، گفت: در برگزاری این نوع از مسابقات جهانی بحث خروج ارز از کشور را داریم، قطعاً اگر ورزشکاران برای مسابقه به خارج از کشور می‌رفتند باید هزینه می‌کردند؛ ولی وقتی ورزشکارانمان تحت مسابقات اوپن جهانی در کشور خودمان شرکت می‌کنند، علاوه بر اینکه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود، با هزینه خیلی کم اسم ورزشکار هم در سایت فدراسیون جهانی ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال نو میلادی در تقویم نو فدراسیون جهانی باید میزبانی‌ها از مسابقات اوپن جهانی دارت بیشتر شود و بنای این را داریم که در سال آینده دو میزبانی حداقل در آیتم بزرگسالان و سه میزبانی در مسابقات نوجوانان و جوانان داشته باشیم تا بتوانیم به توسعه کشور کمک کنیم.

 رئیس انجمن دارت کشور خاطرنشان کرد: از دیگر فواید برگزاری مسابقات اوپن جهانی دارت «جام صفوی» در داخل کشور این است که بچه‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کنند، انگیزه بیشتری داشته باشند.

وی میزبانی اردبیل را از این مسابقات شایسته خواند و گفت: قطعاً برگزاری این مسابقات به نفع ورزش و توسعه استان خواهد بود.
 

 ثبت مسابقات دارت «جام صفوی» در سایت فدراسیون جهانی دارت

 در واقع ثبت مسابقات اوپن جهانی دارت در قالب «جام صفوی» به میزبانی اردبیل در سایت فدراسیون جهانی دارت (WDF) و برگزاری هرساله این مسابقات به میزبانی اردبیل، بارقه امید برای توسعه گردشگری ورزشی و صنعت توریسم ورزشی است، چراکه علاوه بر حضور ورزشکاران در این مسابقات برخی از مسافران نیز که ورزش برای آنها جنبه تفریحی و تفننی دارد، به‌عنوان تماشاگر و گاهی شرکت‌کننده در محل مسابقات حضور می‌یابند و باتوجه‌به اینکه تأثیر اقتصادی مسابقات و رقابت‌ها قابل کتمان نیست و البته در سراسر جهان در دهه‌های اخیر به طور چشمگیری برگزاری رقابت‌های جهانی در حال گسترش است لازم است برنامه‌ریزان استانی بیش از گذشته به فکر برگزاری رویدادهایی در سطح ملی و جهانی باشند.

 البته گردشگری ورزشی مغفول مانده‌ای اردبیل در سال گذشته و با تدوین اطلس تخصصی گردشگری، ورزشی این استان وارد مرحله جدیدی شد و جام صفوی باهدف رونق ورزش و اعتلای استان اردبیل پایه‌گذاری شد.

 بیش از این و طبق اطلس گردشگری تهیه شده است جام صفوی در رشته کشتی و والیبال و این هفته نیز در رشته ورزشی دارت با حضور ورزشکاران خارجی و داخلی در اردبیل برگزار شد و طبق اعلام مسئولان جام صفوی در تکواندو نیز در پاییز امسال به میزبانی برگزار خواهد شد.


  بدین ترتیب طبق اعلام کارشناسان با اجرای اطلس تخصصی گردشگری اردبیل گام‌های جدیدی برای رونق ورزش، گردشگری ورزشی و صنعت توریسم ورزشی در نتیجه توسعه پایداری این خطه از دیار ایران برداشته شده است که در ادامه نیز نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر و همراهی بیشتر مردم و سرمایه‌گذاران دارد .

باید توجه داشت که ورزش نیرویی قدرتمند برای جذب گردشگران و در نتیجه افزایش درآمد در سطح محلی دارد و به‌تبع آن ایجاد شغل، تحریک سرمایه‌گذاری و توسعه استان نیز با برنامه‌ریزی بیشتر برای ورزش استان رقم خواهد خورد واز این رو نباید از ظرفیت ورزشی استان همانند ورزش‌های هوایی و آبی جذاب، پیست‌های اسکی، کوهنوردی، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری، اتومبیل‌رانی و در کنار سایر ورزش‌های مطرح استان غافل شد.


انتهای خبر/ ش

اشتراک‌گذاری

  • رونق اقتصاد ورزشی اردبیل از رؤیا تا واقعیت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه دو