سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45639
  • بازدید: 117
  • 1403/02/10 - 08:08:07

رئیس شورای شهر سرعین:

اساسی‌ترین مشکل سرعین جذب سرمایه‌گذار است

رئیس شورای شهر سرعین گفت: از نظر اولویت‌بندی مهم‌ترین نیاز سرعین جذب سرمایه‌گذار است که با ایجاد دفتر حمایت و جذب سرمایه‌گذاران و با به‌کارگیری افراد بومی متخصص، از سرمایه‌گذاری در این شهر و جذب گردشگر حمایت می‌کنیم.

میرزا بابا موسی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به ۹ اردیبهشت‌ماه که مصادف با روز شوراها است اشاره کرد و گفت: نهم اردیبهشت روز تأسیس شوراهای اسلامی است که زمینه‌ساز تأثیرگذاری هرچه بیشتر مردم در تعیین سرنوشت شهر بوده و بیانگر تأثیر جدی‌تر مردم در اداره امور شهری و روستایی است

وی افزود: وقتی صحبت از شورای شهر می‌شود مهم‌ترین وظیفه این نهاد ارائه خدمات محلی، نظارت بر عملکرد مجری خدمت‌رسان است و مردم می‌توانند عملکرد شوراهای مختلف را از طریق بررسی مصوبات آن شورا بسنجند.

رئیس شورای شهر سرعین به فلسفه وجودی شورای شهر اشاره کرد و افزود: شورای شهر نگاه دقیق‌تر به خدمات عمومی با نظر مردم بوده و در جمهوری اسلامی مردم در سرنوشت خود در حوزه تصمیم‌سازی با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دخیل می‌شوند.

عضو شورای شهر در تراز انقلاب اسلامی باید دلسوز و متخصص باشد

وی در خصوص حفظ اعتماد مردم گفت: از نگاه مردم یک عضو شورای شهر در تراز انقلاب اسلامی می‌بایست دلسوز آحاد جامعه شهری باشد، مسئولیت‌پذیری داشته باشد و برای عملی‌کردن وعده‌هایی که به مردم داده تلاش کند و نکته دیگر که عضو شورای شهر باید تخصص داشته باشد، تخصص نه ازاین‌جهت که در کاری به‌صورت تجربی توانمندی کسب کرده باشد؛ بلکه ازاین‌روی که تحصیلات دانشگاهی را تا سطح قابل‌توجهی گذرانده باشد، مثلاً اینکه اگر فردی در شورای شهر عضو کمیسیون عمران و ترافیک است بایستی تحصیلات مرتبط داشته باشد.

 اساسی‌ترین مشکل سرعین در جذب سرمایه‌گذار است

موسی‌زاده با اشاره به یکی از اساسی‌ترین مشکلات سرعین در زمینه جذب سرمایه‌گذار گفت: از نظر اولویت‌بندی مهم‌ترین نیاز شهرستان سرعین جذب سرمایه‌گذار است که با ایجاد دفتر حمایت و جذب سرمایه‌گذاران و با به‌کارگیری افراد بومی متخصص در زمینه گردشگری حمایت می‌کنیم و از تمامی سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم در سرعین سرمایه‌گذاری کنند.

ترافیک سرعین بزودی روان می‌شود

وی در خصوص روان‌سازی ترافیک شهری در پیک مسافرتی گفت: برای رفع ترافیک شهری پل کمربندی سرعین کلنگ‌زنی شد و ان‌شاءالله در تلاش هستیم به‌زودی این پل آماده و به بهره‌برداری برسد و با اجرای این پل ترافیک شهری در حد بالا کاهش می‌یابد.

رئیس شورای شهر سرعین با تشریح مشخصات فیزیکی پل بزرگ کمربندی سرعین اظهار کرد: این پل شامل ۲۱۰ متر عرشه اصلی، ۴۵۰ متر طول لوپ با ۹.۳۰ متر عرض و با ارتفاع ستون‌های ۲۷ متر اجرا می‌شود.

پل کمربندی سرعین جزو پل‌های کم‌نظیر شمال غرب کشور است

موسی‌زاده با بیان اینکه این پل در شمال غرب کشور جزو پل‌های کم‌نظیر است، افزود: با اجرای این پروژه نخستین پل شهر توریستی سرعین با ارتفاع ۲۷ متر احداث می‌شود که جزو پل‌های خاص در منطقه است.

وی گفت: این پل رینگ کمربندی شهر را تکمیل می‌کند و با بهره‌برداری از آن ترافیک هسته مرکزی شهر به‌ویژه در ایام گردشگری به حداقل خواهد رسید.

نارضایتی‌های مسافران و گردشگران از نبود سرویس بهداشتی در شهر سرعین

رئیس شورای شهر سرعین با اشاره نارضایتی‌های مسافران و گردشگران از نبود سرویس بهداشتی در شهر سرعین افزود: یک مورد سرویس بهداشتی در جاده سلامت موجود است که قرار است باز شود و مورد جدید هم برای ساخت به‌زودی اجرا می‌شود و شورای شهر هم پیگیر این موضوع است تا به‌زودی این سرویس بهداشتی ساخته و در اختیار مسافران و گردشگران شهر توریستی سرعین قرار گیرد.

آسفالت کوچه‌های شهری سرعین تابستان انجام می‌شود 

موسی‌زاده در موردنیاز و درخواست اهالی شهرستان بابت آسفالت سازی کوچه‌های شهری گفت: آسفالت‌ها در تابستان برای ما اختصاص داده می‌شود که طبق روال هر ساله امسال هم در تابستان بعد از دریافت اسفالت کوچه‌های نیاز به اسفالت سازی بهینه و تعمیر می‌شود.

 نانوایی‌های سرعین جوابگوی نیاز مردم نیست

 عضو شورای شهر سرعین در پایان سخنان خود به مشکلات موجود نان و نانوایی‌ها در پیک مسافرتی اشاره کرد و توضیح داد: که درسته در سرعین در زمان‌های پیک مسافرتی شلوغ می‌شود و نانوایی‌های ما جوابگوی نیاز مردم نیست و چون این مورد از دسترس شوراها خارج است و به همین دلیل از فرماندار سرعین برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 وی تصریح کرد: مراکز تصمیم‌ساز باید برای صدور مجوزها کسب‌وکار همچون نانوایی‌ها به جمعیت شناور هر منطقه همچون سرعین توجه داشته باشند تا در پیک مسافر دچار مشکل نشویم.

خبر از: حسن حنیفی

انتهای خبر/

 

اشتراک‌گذاری

  • اساسی‌ترین مشکل سرعین جذب سرمایه‌گذار است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای دو