سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45647
  • بازدید: 144
  • 1403/02/11 - 08:18:11

رئیس شورای شهر خلخال:

شورای شهر بستری برای ارتباط با مردم است

رئیس شورای شهر خلخال گفت: شورای شهر بستری برای ارتباط نزدیک با مردم است و بسیاری از مشکلات جامعه از طریق ظرفیت قانونی شوراهای اسلامی حل‌وفصل می‌شود.

شهناز شاطری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: نهم اردیبهشت روز تأسیس شوراهای اسلامی است که زمینه‌ساز تأثیرگذاری هرچه بیشتر مردم در تعیین سرنوشت جامعه بوده و بیانگر تأثیر جدی‌تر مردم در اداره امور شهری و روستایی است؛ شورای اسلامی شهر منزلت بالایی دارد و اعضای شورا باید در راستای حفظ این منزلت تلاش کنند و اعضای منتخب شورای شهر باید نسبت به توسعه جامع و همه‌جانبه شهر اهتمام جدی داشته باشند.

وی به وظایف مهم شوراها بعد از انتخابات توسط مردم اشاره کرد و افزود: از وظایف مهم شوراها انتخاب شهردار است که به جرأت می‌توان گفت که باتوجه‌به زد و بندهای سیاسی قبل از انتخابات و تأکید متعصبانه احزاب و گروه‌ها بر حضور و راهیابی افراد منتسب در پارلمان محلی و حمایت‌های مالی بسیار چشمگیر میلیونی در تبلیغات، این مسئله کاملاً روشن است طرح و برنامه‌ریزی انتخاب شهردار مهم‌ترین دغدغه صاحبان پول و قدرت در شهرها است؛ فلذا اعضای شورای شهر باید با رعایت تقوا و متعهد بودن به قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی در انتخاب شهردار برنامه‌های خود را فقط باهدف خدمت به مردم پیش ببرند.

رئیس شورای شهر خلخال گفت: از وظایف دیگر شوراها می‌توان به نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری و سایر سازمان‌های خدمات اشاره کرد  که البته این نظارت نباید مخل جریان عادی این امور شود.

وی تصریح کرد:  متأسفانه در بسیاری از موارد شوراها جایگاه نظارتی خود را کاملاً نادیده گرفته یا فراموش کرده‌اند و بعضاً طرح‌هایی در سطح شهر و در حوزه‌های مختلف، اجرایی و عملیاتی می‌شود که هیچ تناسبی با شرایط محیطی و زیست عمومی جامعه ندارد.

وی شورای شهر را بستری برای ارتباط نزدیک با مردم دانست و افزود: شوراهای اسلامی به‌عنوان حلقه‌های رابط دولت و مردم با داشتن سرمایه گراسنگ اعتماد عمومی و باتکیه‌بر اصل وظیفه‌شناسی و دانش‌محوری در بیان و حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌کند و همچنین بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل‌وفصل از طریق ظرفیت قانونی شوراهای اسلامی است.

شاطری با بیان اینکه کاهش بار مسئولیتی دولت از جمله اهداف تشکیل شوراهای اسلامی در کشور است،افزود: انتظار از شوراهای اسلامی تلاش برای استفاده از خرد جمعی برای اداره امور، افزایش سطح مشارکت عمومی، جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت افزایش منابع درآمدی محلی همراه با ارتقای خدمات ارائه شده و توزیع متوازن خدمات شهری در جوامع شهری و روستایی است.

وی در پایان سخنان خود گفت: همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمان‌های مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنابه‌درخواست آنان و برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاه‌های ذی‌ربط از دیگر وظایفی است که برای برخی از نکات آن نمونه انجام شده‌ که در کارنامه شورای شهر، به ثبت نرسیده است و این موضوع نیز به عدم آگاهی اعضای این پارلمان از وظایف و اختیاراتشان و همچنین وامدار گروه‌های خاص بودن برخی از اعضا در این پارلمان برمی‌گردد.

خبرنگار: سید عباس جواد پور

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • شورای شهر بستری برای ارتباط با مردم است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت به‌اضافه هفت