سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45659
  • بازدید: 118
  • 1403/02/11 - 17:28:54

سرپرست تأمین اجتماعی شعبه گرمی و انگوت:

مقرری بیکاری کارگران شیرآلات قهرمان پرداخت شد

سرپرست تأمین اجتماعی شعبه گرمی و انگوت گفت: در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان در گرمی پرداخت شده که قریب به یک میلیارد تومان آن مربوط به کارگران بیکار شده کارخانه شیرآلات قهرمان است.

سید علی موسوی در گفتگو با پایگاه خبری «سبلان ما»  گفت:   سازمان تأمین اجتماعی شعبه گرمی و انگوت همواره در کنار کارفرمایان و کارگران بوده و از هیچ کوششی در به‌حداقل‌رساندن مشکلات آنان دریغ نکرده است.

وی پشتیبانی و حمایت از نیروی کار را مهم‌ترین وظیفه و نقش بیمه‌های اجتماعی عنوان و بر لزوم تقویت و همکاری متقابل با شرکت‌ها، کارخانه‌ها و دیگر واحدهای تولیدی شهرستان‌های گرمی و انگوت تأکید کرد.

پیگیر فعالیت کارخانه‌های شیرآلات هستیم

سرپرست تأمین اجتماعی شعبه گرمی و انگوت در خصوص دغدغه کارگران شاغل در کارخانه‌های شیرآلات و سایر کارگاه‌های تولیدی این شهرستان گفت: از بدو تعطیلی کارخانه‌ها پیگیر موضوع بوده و ضمن ارتباط‌گیری با کارفرمایان و جلسه با دادستان شهرستان، درباره راه‌های حمایت از کارگران و نیز بازگشت به کار و شروع مجدد فعالیت این کارگاه‌ها بحث و تبادل و نظر شد.

کارگران بیکار شده درخواست برقراری بیکاری را ثبت کنند

وی عنوان کرد: کارگران بیکار شده در صورت عدم واریز حق بیمه ایام بیکاری از سوی کارفرمایان، ثبت درخواست برقراری بیکاری در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی را انجام دهند تا با احراز شرایط دریافت مقرری بیکاری در کارگروه بیمه بیکاری، سازمان تأمین اجتماعی گرمی حامی آنها باشد.

موسوی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی گرمی به‌عنوان تنها حامی و پشتیبان کارگران زحمت‌کش برابر قوانین و مقررات موظف به پرداخت مقرری بیمه بیکاری و اعمال حق بیمه ایام بیکاری کارگرانی است که دغدغه عدم واریز حق بیمه دارند.
 

 پرداخت ۴ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان مقرری بیکاری در گرمی

 
 سازمان تأمین اجتماعی گرمی در خصوص برخی عملکردهای این شعبه گفت: فقط در سال ۱۴۰۲ این سازمان مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان پرداخت کرده است و قریب به یک میلیارد تومان آن مربوط به کارگران بیکار شده کارخانه شیرآلات قهرمان است.

 
 وی ادامه داد: در تعهدات بلندمدت تأمین اجتماعی شعبه گرمی ظرف یک سال مبلغ ۱۰۰ و هشت میلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت شده و ماهانه بالغ بر ۹ میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

 موسوی با بیان اینکه در تعهدات کوتاه‌مدت، سازمان تأمین اجتماعی گرمی از بابت پروتز، کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه کفن‌ودفن به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران عزیز مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که به دلیل نبود واحدهای تولیدی یا پروژه‌های عمرانی فعال در شهرستان‌های گرمی و انگوت تقریباً درآمد سازمان با پرداخت‌های آن سربه‌سر می‌شود و این چالشی برای سازمان محسوب شده که همه این خدمات جدا از خدمات درمانی و سرپایی ارائه شده در درمانگاه تأمین اجتماعی گرمی است.

 گرمی ۹ هزار و پانصد نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی دارد

 سید علی موسوی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی گرمی با داشتن ۹ هزار و پانصد نفر بیمه شده اصلی و مجموع افراد اصلی و تبعی، در مجموع ۳۱ هزار نفر را در شهرستان‌های گرمی و انگوت تحت پوشش قرار داده است که از آن ۱ هزار و ۵۲۰ نفر بازنشسته مستمری‌بگیر هستند که فقط در سال در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۷ مورد بازنشستگی برقرار شده است و تعداد ۲۶ خانوار نیز بازمانده مستمری‌بگیر بوده و تعداد ۸ نفر نیز مستمری‌بگیر ازکارافتادگی برقرار کرده که مستمری دریافت می‌کنند.

وی در خصوص رویکرد جدید سازمان در تحت پوشش قراردادن خانواده‌های ایرانی بیان داشت: این طرح فراگیر بیمه‌های خانواده ایرانی در قالب بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان، ورزشکاران و مشاغل آزاد و اختیاری است که این طرح ۹۰۹ نفر در سال ۱۴۰۲ جذب کرده است .

نمایندگان بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی را پیگیری کنند

سازمان تأمین اجتماعی گرمی در خصوص تعداد بیمه‌های خاص مانند قالی‌بافان و کارگران ساختمانی در سال گذشته گفت: طی سال گذشته از محل منبع قطع بیمه‌های من‌غیرحق و جایگزینی آن با افراد حائز شرایط، تعداد ۱۵۹ نفر در سال ۱۴۰۲ جذب شده که در صورت پیگیری نماینده فعلی و منتخب مردم در مجلس هم در بحث اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی و هم بیمه رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری و هم بیمه بافندگان قالی این شهرستان‌ها ظرفیت جذب بالا از افراد حائز شرایط را دارند.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • مقرری بیکاری کارگران شیرآلات قهرمان پرداخت شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت به‌اضافه پنج