سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45674
  • بازدید: 196
  • 1403/02/12 - 19:33:19

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل خبرداد:

محرومیت برخی معلمان روستایی اردبیل از مزایای پرداختی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: برخی از معلمان روستایی و شهری ما از هیچ امتیاز و مزایای پرداختی برخوردار نیستند که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات این دسته از همکاران فرهنگی حل شود.

کلام‌الله صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: روز معلم که با نام آیت‌الله شهید مطهری شناخته می‌شود یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکر اسلامی در عصر حاضر است که در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری مهم، چالش‌ها و مشکلات و حتی انحرافاتی که در حوزه دین و سایر مسائل مذهبی که می‌خواستند به وجود بیاورند موردبحث و بررسی قرار داده و توانسته است با کج‌روی‌ها و انحرافات اسلامی مبارزه کند و به‌عنوان ماندگارترین معلم برای جامعه بشریت شناخته شود.

وی افزود: در استان اردبیل مجموعاً ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم، ۲ هزار ۵۰۰ مدرسه مستقل در اقصا نقاط مختلف اردبیل فعال است و همچنین ۲۶۳ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل به برنامه‌های هفته معلم پرداخت و گفت: از دی‌ماه ۱۴۰۲ بحث شیوه برگزاری برنامه بزرگداشت مقام معلم در استان ما آغاز شده است و اولین برنامه ما شناسایی معلمان فاخر و معلمان نمونه و کارآمد استان است که با تشکیل برنامه‌های متعدد در جهت ارتقای فرهنگ عمومی، تکریم و تجلیلی از مقام معلم و تقویت جایگاه اجتماعی و معنوی آن است.


وی تصریح کرد: ما در مجموع ۱۸ هزار ۵۰۰ همکار فرهنگی داریم که در طرح شناسایی معلمان موفق که صلاحیت‌های علمی، اخلاقی و حرفه‌ای به‌صورت تخصصی دارند و با ارزیابی‌هایی که انجام شده است نزدیک به ۶ هزار ۱۹۸ در این طرح شرکت کرده‌اند که در ارزیابی اول ۸۰۵ نفر به‌عنوان معلمان فاخر در حوزه‌های مختلف شناسایی و وارد یک رقابت شدند که ۵۸ نفر آن در استان معرفی شدند که ۴ نفر آن بر اساس شاخص‌هایی که داشتیم به‌عنوان معلم نمونه برای کشور معرفی شدند.


صفری ادامه داد: ارزیابی و شاخص‌هایی که در معلمان نمونه داشتیم بیشتر مستند بارگذاری می‌کردند؛ اما الان بر کیفیت‌بخشی و تدریس و ارزیابی حرفه‌ای و تخصص که در حوزه معلم داشتیم بیشتر پرداخت شده است و در گروه‌های متعدد و مختلف، تخصصی و سرگروه تشکیل شده است که به شیوه تدریس و فنی بیشتر توجه کردند.


وی گفت: مدیران، معاون، مربی پرورشی، مربی بهداشت و مشاور همه این‌ها تحت عنوان گروه کیفیت‌بخشی ۵ گانه وارد رقابت شدند که بر طبق ارزیابی انجام شده ۹۱ نفر در گروه ۵ گانه که ۵ نفر آنان انتخاب شدند و به طرح کشوری راه یافتند.


مدیرکل آموزش‌وپرورش ادامه داد و گفت: ۶۵ مدارس شبانه‌روزی در استان اردبیل فعال است که ۳۰ درصد آن معلمان مناطق محروم مرزی، روستایی و عشایری هستند و مابقی آن در حاشیه و مرکز شهرستان در حال فعالیت هستند.


وی به حقوق و مزایای معلمان اشاره کرد و افزود: برخی از معلمان روستایی و شهری ما از هیچ امتیاز و مزایای پرداختی برخوردار نیستند که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات این دسته از همکاران فرهنگی حل شود.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • محرومیت برخی معلمان روستایی اردبیل از مزایای پرداختی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه دو