سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45689
  • بازدید: 297
  • 1403/02/13 - 20:58:06

نماینده سابق شهرستان گرمی:

معلمی فراتر از شغل است

نماینده سابق شهرستان گرمی گفت: معلم با ایجاد محیطی حمایتی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا استعدادها و توانایی‌های خود را کشف کنند این مسئولیت بزرگ، معلم را به یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مشاغل در هر جامعه‌ای تبدیل می‌کند.

 میر حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تجلیلی« سبلان ما»، به هفته معلم اشاره کرد و اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت روز شهادت آیت‌الله شهید مطهری که روز معلم نام‌گذاری شده است به‌عنوان معلمی مجتهد و مجاهد شناخته می‌شود که در تبیین مبانی و اصول اسلامی به زبان ساده نقش انقلابی داشت که بیش از ۷۰ اثر مکتوب ارزشمند در حوزه‌های مختلف دارد.
 
 وی اضافه کرد: مقام معلمی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه و از احترام بالایی برخوردار است که در فرهنگ و سنت‌های ایرانی ریشه دارد و همچنین در آموزه‌های دینی و قرآنی نیز تأکید فراوانی بر اهمیت و جایگاه معلم وجود دارد.
 
  نماینده سابق شهرستان گرمی به جمله تاریخی شهید رجایی اشاره کرد و گفت: معلمی شغل نیست؛ بلکه عشق، ایثار و فداکاری است، این جمله نشان‌دهنده ارزش و اهمیت بسیار بالای معلمی در جامعه است که شهید رجایی با ادبیات دیگری توصیف کرده بود.
 
 وی به جایگاه و شان منزلت مقام معلمی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بعید است کشوری به‌اندازه کشور ما ایران به جایگاه و شغل معلمی ارزش قائل باشد.
 
 میرزاده تصریح کرد: شغل معلمی رسالت تربیت یک انسان و امانت‌دار یک انسان است که نقش حیاتی در شکل‌دهی و رشد فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دارد که دانش و مهارت‌های لازم برای موفقیت در زندگی را منتقل می‌کند و مسئولیت اخلاقی و اجتماعی پرورش نسل‌های آینده را برعهده دارد.
 
 وی ادامه داد: معلمان با ایجاد محیطی امن و حمایتی، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا استعدادها و توانایی‌های خود را کشف کنند و به آن‌ها اعتمادبه‌نفس و انگیزه لازم برای دنبال‌کردن اهدافشان را می‌دهند که این مسئولیت بزرگ، معلم را به یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مشاغل در هر جامعه‌ای تبدیل می‌کند پس بنابراین، معلمی فراتر از یک شغل است.
 
مدیرکل اسبق آموزش‌وپرورش استان اردبیل تأکید کرد: همان‌طور که به مقام معلم ارزش‌های زیادی قائل هستند و یا می‌توان گفت جایگاه معلم همیشه در نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شده است به انتظارات و مطالبات معلمان و تلاش‌گران این حوزه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • معلمی فراتر از شغل است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو منهای سه