سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45733
  • بازدید: 223
  • 1403/02/17 - 14:11:28

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری اردبیل خبر داد:

اجرای طرح حمایت از حیات جنین در اردبیل

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: برای حساس کردن جامعه نسبت به فرزندآوری در جامعه طرح حمایت از حیات جنین اجرا می‌شود.

افسانه جهانی در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما»،  با بیان اینکه حساس‌سازی جامعه نسبت به موضوع فرزندآوری یک ضرورت مهم در شرایط کنونی است، بیان داشت: در صورت تداوم روند فعلی کاهش رشد جمعیت در ایران، کشور ما در سال‌های نه‌چندان دور یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود که پیامدها و آسیب‌های آن در حوزه امنیت، اقتصاد و فرهنگ جدی جبران‌ناپذیر خواهد بود.


 وی افزود: اقناع‌سازی و گفتمان‌سازی جمعیت و فرزندآوری در بین نخبگان دانشگاهی و حوزوی، شبکه‌سازی افراد آموزش‌دیده همسو با تحول راهبردی خانواده و جمعیت و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه جمعیت و فرزندآوری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در کنار آماده‌سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور برای حساس‌سازی جامعه نسبت به موضوع فرزندآوری مفید و مؤثر باشد.

 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به اهمیت برگزاری دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت پرداخت و گفت: باتوجه‌به اهمیت ایجاد شبکه نظام‌مند فعالان حوزه خانواده و جمعیت، دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت برای ۲۰۰ نفر از دغدغه‌مندان این حوزه در استان اردبیل برنامه‌ریزی و اجرا شد.

 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت، توانمندسازی فعالان حوزه جمعیت، هشیارسازی اجتماعی نسبت به بحران سالمندی، آسیب‌های کم‌فرزندی، تبیین جایگاه مادری و کرامت زنانه و ایجاد انگیزه و دغدغه‌مندی نسبت به مباحث جمعیتی است.


 جهانی با اشاره به اینکه نگاه صرف اقتصادی برای حل بحران جمعیتی قطعاً شرکت خورده است، بیان داشت: باتوجه‌به اهمیت حساس کردن جامعه نسبت فرزندآوری در جامعه، علاوه بر برگزاری دوره تکمیلی راهبر و کنشگر جمعیت در اردبیل، اجرای طرح حمایت از حیات جنین نیز در برنامه کاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل قرار دارد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • اجرای طرح حمایت از حیات جنین در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه منهای یک