سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 45765
  • بازدید: 222
  • 1403/02/21 - 00:17:00

مسئول اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد اردبیل:

قنادان ملزم به خالص فروشی هستند

مسئول اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد اردبیل گفت: در راستای حفظ حقوق مردم همه اصناف بخصوص صنف قنادان باید خالص فروشی را رعایت کنند.

 جعفر محمدی ادیب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با تأکید بر الزام قنادان به خالص فروشی گفت: برابر استانداردهای اعلام و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد، کلیه قنادی‌ها می‌بایست در فروش شیرینی، وزن جعبه و شیرینی را جداگانه محاسبه کنند .

وی افزود: درصورتی‌که فروشنده هم‌زمان شیرینی و جعبه را وزن کند و به مشتری تحویل دهد تخلف است و در صورت گزارش با وی برخورد می‌شود.

 مسئول اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد اردبیل تأکید کرد: بحث خالص فروشی یکی از حقوق اساسی مشتری است که تمامی صنوف موظف به رعایت آن هستند و اگر صنفی در این زمینه تخلف کند بازرسین اداره استاندارد برای این واحد صنفی تشکیل پرونده داده و آن صنف به سازمان تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی معرفی خواهد شد.

 وی اظهار کرد: ترازوی کلیه واحدهای صنفی از نظر دقت و صحت عملکرد سالانه توسط آزمایشگاه‌های معتمد اداره کل استاندارد استان اردبیل بررسی می‌شوند و برچسب استاندار روی ترازو نصب می‌شود.

 محمدی ادیب ادامه داد: کارشناسان سازمان استاندارد به طور دوره‌ای با مراجعه به اصناف صنوف مختلف از لحاظ خالص فروشی رو بررسی می‌کند و همشهریان اردبیلی هم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شماره‌تلفن‌های ۱۵۱۷ و ۳۳۷۴۱۱۵۶ اداره کل استاندارد اردبیل تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

 

 

 

اشتراک‌گذاری

  • قنادان ملزم به خالص فروشی هستند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه ده